Îşi permit românii genţi de lux?
În timp ce Gucci îşi anunţă exitul din România, grupul polonez de (fast) fashion LPP a avut vânzări aproape duble faţă de 2020.
Cea mai ieftină geantă pe Gucci.com/ro e puţin peste 700 de euro. Cea mai scumpă geantă pe Reserved.com/ro e 300 de lei, adică circa 60 de euro. Dornici de lux, dar neavând, în aparenţă, banii necesari pentru a-l cumpăra, preferăm să luăm articole scumpe de la branduri ieftine, cu care să imităm lookurile prezentate pe marile podiumuri internaţionale.
Paradoxul este că acest ieftin devine, în final, scump, pentru că majoritatea produselor fast-fashion se degradează în două-trei sezoane, aşa că ajungem să cumpărăm ieftin şi des articole pe care le schimbăm odată la câteva luni, în loc să cumpărăm mai rar şi mai scump, dar durabil.
Vorbind, aşadar, de o persoană cu venituri medii, unde o geantă de brand ar putea fi acoperită cu echivalentul unui salariu, lipsa ei din garderobă nu e determinată neapărat de lipsa banilor, ci o perspectivă greşită asupra propriei puteri de cumpărare, din care rezultă, totodată, şi casele aglomerate de obiecte, un număr mic de branduri de lux pe piaţă şi multe lacune la capitolul „sustenabilitate”.
Pentru că nu avem bani dar ne luăm cel mai scump model de iPhone şi îl reînnoim mai des decât ar fi nevoie, nu avem bani dar aruncăm tone de alimente anual, nu avem bani dar nu mai avem nici spaţiu în dulap unde să punem hainele ieftine pe care ni le cumpărăm des de la mall.
Andra Stroe este redactor Business Magazin
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro