Lipsa de punctualitate, „regina” industriei aeriene din România. Cu cât la sută au crescut întârzierile pe aeroporturi faţă de 2015
Numărul zborurilor întârziate pe aeroporturile din România, în primul trimestru al anului 2019, este cu circa 70% mai mare decât în 2015, potrivit unei analize AirHelp, companie specializată în drepturile pasagerilor.
AirHelp a analizat evoluţia zborurilor pe ultimii 5 ani, pe perioada ianuarie-martie. Potrivit rezultatelor analizei, în 2019 pasagerii a peste 210 zboruri sunt eligibili pentru compensaţii (cursele fie au fost anulate, fie au ajuns la destinaţie cu o întâzriere mai mare de 3 ore, fără a avea situaţii de excepţie precum condiţii meteo nefavorabile, incidente cu drone sau păsări etc).
Spre comparaţie, în 2015, doar 120 de zboruri au fost în această situaţie. În ceea ce priveşte numărul pasagerilor afectaţi, acesta depăşeşte 20.300 în T1 2019, aproape dublu faţă de T1 2015 (10.600 pasageri).
De altfel, se poate constata că rata punctualităţii curselor a scăzut de la 78,5% la 71,7%, în perioada analizată.
O altă concluzie este că în 2019, pentru prima dată în ultimii 5 ani, cea mai aglomerată pe aeroporturi zi s-a mutat în luna ianuarie (11 ianuarie 2019), faţă de final de martie, aşa cum a fost mereu.