Magazinele se pregătesc de primul Black Friday care se va desfăşura majoritar online şi estimează o creştere medie de 20% a vânzărilor pe internet
Magazinele online se aşteaptă la o creştere de 20% a vânzările de Black Friday faţă de anul trecut, pe fondul creşterii generalizate a consumului în primele 9 luni şi a migrării masive a clienţilor spre comenzile pe internet, arată datele Asociaţiei Române a Magazinelor Online (ARMO).
Magazinele online se aşteaptă la o creştere de 20% a vânzările de Black Friday faţă de anul trecut, pe fondul creşterii generalizate a consumului în primele 9 luni şi a migrării masive a clienţilor spre comenzile pe internet, arată datele Asociaţiei Române a Magazinelor Online (ARMO).
„Membrii ARMO estimează că vânzările de Black Friday vor creşte cu 20% anul acesta, iar evenimentul se va desfăşura cu precădere în online chiar şi pentru magazinele tradiţionale, care vor livra la distanţă. Magazinele din asociaţie au raportat deja creşteri semnificative pe toate categoriile de produse în ultimele luni, cu excepţia turismului, şi s-au pregătit pentru o cerere substanţial crescută din partea clienţilor”, spune Florinel Chiş, director executiv ARMO.
În opinia lui, deşi 2020 este cel mai complicat an din perspectivă socială, comerţul electronic a înregistrat o dezvoltare cât pentru doi ani, trend pe care magazinele îl anticipează atât de Black Friday, cât şi de perioada sărbătorilor de iarnă.
În funcţie de sectorul în care activează, magazinele online se aşteaptă la creşteri de la 20% (în cazul electro-IT) până la 80% (în cazul fashion, produse home&deco, jucării).
În ultimele 9 luni ale anului, ca urmare a contextului generat de pandemie, consumatorii şi-au schimbat obiceiurile de cumpărături şi au migrat către mediul online, unii pentru prima dată. În plus, jumătate dintre respondenţii unui studiu global despre comportamentul digital al societăţii, Global Web Index, au confirmat că inclusiv după trecerea crizei vor opta pentru acest tip de cumpărături, în timp ce 40% au decis că vor utiliza plăţile digitale.
Apetenţa clienţilor pentru această nouă experienţă de cumpărături este confirmată şi de statisticile oficiale ale Institutului Naţional de Statistică, care arată că în ianuarie-septembrie consumul privat (principala componentă a PIB) a crescut constant, atât în sectorul alimentar (+5,8%), cât şi cel non-alimentar (+3,9%). Practic, mare parte dintre consumatori şi-au transferat bugetele de călătorii sau de vacanţe în investiţii pentru propria locuinţă, de la renovări complete până la mici produse de mobilier.
„În acest context, este un moment istoric, pentru că este primul an când Black Friday şi sărbătorile de iarnă vor avea loc preponderent în online, iar comercianţii din România sunt pregătiţi pentru a răspunde tuturor aşteptărilor clienţilor, care s-au modificat substanţial odată cu adoptarea unui comportament de consum digital”.
La rândul ei, compania PayU România se aşteaptă ca această ediţie de Black Friday să aducă o creştere spectaculoasă a plăţilor online, la nivelul pieţei urmând să fie tranzacţionate aproximativ 1,4 milioane de operaţiuni, în valoare de 764 de milioane de lei, mai mult decât dublu faţă de anul trecut. Estimările procesatorului de plăţi mai arată o creştere cu 65% a valorii coşului de cumpărături plătite în rate, în timp ce jumătate dintre operaţiuni vor fi realizate cu plata cu un singur click.
„Black Friday începe anul acesta pe Vivre.ro miercuri seara, pe 11 noiembrie. Pentru a maximiza capacitatea de procesare a comenzilor şi eficientizarea timpului de livrare, am reorganizat fluxurile interne, am suplimentat spaţiile de depozitare, echipamentele de manipulare a mărfii, precum şi numărul de angajaţi. De asemenea, am achiziţionat un stoc dublu de produse faţă de cel de anul trecut. Pe scurt, ne-am pregătit temeinic încă din vară, fiindcă ne aşteptăm la o creştere de 80% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, respectiv la un Black Friday record, cu vânzări de peste 10 milioane de euro”, a declarat Monica Cadogan, CEO şi Co-fondator Vivre.
La rândul ei, platforma evoMag se aşteaptă la un creştere de 20% a vânzărilor faţă de anul trecut şi a majorat stocurile cu 50%.
Lansată în 2010, Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO) reprezintă magazinele online din România şi susţine interesele membrilor săi. ARMO este membră a Ecommerce Europe, cea mai importantă organizaţie de e-commerce din Europa.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro