Mai mult de jumătate dintre români cred că reţelele de socializare îi fac să cumpere mai mult decât au nevoie

Autor: Florin Casota Postat la 05 decembrie 2017 30 afişări

Potrivit noului Raport al Consumatorilor privind Plăţile Efectuate de către aceştia, părinţii sunt categoria de consumatori cea mai vulnerabilă la presiunea socială, fiind forţaţi să cheltuiască pentru copiii lor un buget mai mare decât îşi pot permite.

Mai mult de jumătate dintre români cred că reţelele de socializare îi fac să cumpere mai mult decât au nevoie

Patru din zece părinţi au experimentat presiune în ultimul an, simţindu-se fortaţi de către contextul social să cumpere pentru copiii lor lucruri cu care nu erau financiar confortabili. Doar 3% dintre aceştia au rezistat presiunii şi au decis să achiţioneze doar ceea ce era prevăzut în buget.

Intrum, leaderul european în credit management, reprezentat în România de către Top Factoring, prezintă ediţia 2017 a studiului European Consumer Report, bazat pe răspunsurile a 24 401 consumatori europeni intervievaţi. Studiul, desfăşurat în luna septembrie 2017, include şi răspunsurile a 1000 de respondenţi din România. Anul acesta, Intrum şi-a concentrat analiza pe datele care stau în spatele excesului de consum.

Reţelele de socializare joacă de asemenea un rol important în crearea presiunii asupra consumatorilor moderni. 65% dintre românii intervievaţi au fost de acord cu afirmaţia “Reţelele de socializare mă fac să cumpăr mai mult decât aş avea nevoie”. La nivel European, media celor care au răspuns afirmativ la această întrebare este de doar 39%.

Raportul arată nu doar că patru din zece părinţi se simt expuşi presiunii sociale, dar observă că în special părinţii tineri cu vârste între 18-34 ani sunt foarte vulnerabili, 5 din 10 simţind constant o presiune a societăţii atunci când vine vorba despre cumpărături efectuate pentru copiii lor.

Aproape fiecare al patrulea roman (35%) crede că este în regulă să cumpere bunuri precum televizoare, calculatoare sau telefoane pe credit, acest trend înregistrând o creştere susţinută în ultimii doi ani.

“În România uzanţa părinţilor de a depăşi bugetul alocat atunci cînd vine vorba despre cumpărături pentru copiii lor este mai mare faţă de restul europenilor. Cifrele arată o discrepanţă faţă de media europeană la acest capitol, iar diferenţa va putea fi estompată doar prin educare, respectiv prin îmbunătăţirea managementului finanţelor personale şi ale familiei”, declară Cătălin Neagu, director general Top Factoring.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.