Managerii se duc la cursuri de instruire ca să înveţe să îi asculte pe cei cu care lucrează

Autor: Adelina Mihai Postat la 03 ianuarie 2014 111 afişări

Antrenarea abilităţilor de ascultare şi de oferire de feedback celor cu care interacţionează la serviciu se află printre cele mai cerute tipuri activităţi de către companiile care îşi trimit angajaţii la training sau chiar de către managerii participanţi la programe de instruire.

Managerii se duc la cursuri de instruire ca să înveţe să îi asculte pe cei cu care lucrează

Motivul? Firmele şi-au dat seama că doar munca în echipă, în condiţii de bună colaborare a angajaţilor, poate aduce rezultate financiare mai bune companiei, iar dezvoltarea abilităţilor de ascultare a celorlalţi va ajuta la formarea optimă a viitorilor lideri din organizaţii.

“Pe măsură ce lucrăm atât cu managerii participanţi, cât şi cu decidenţii unor astfel de programe, se conturează din ce în ce mai mult atât nevoia, cât şi dorinţa de a îmbunătăţi abilităţile de ascultare, abilitate strategică spunem noi, pentru orice angajat dintr-o companie, de la CEO, la specialist, dar şi pentru orice individ din societatea noastră. Această competenţă dezvoltă responsabilitatea şi disciplina individuală în execuţie, proactivitatea în a căuta şi oferi soluţii, orientarea pe obiective şi creşte calitatea proceselor de colaborare şi cooperare dintre oameni”, a spus Viorel Panaite, managing partner al firmei de training şi consultanţă în dezvoltare organizaţională Human Invest, companie care încheie anul acesta cu afaceri de peste 650.000 de euro (în creştere cu 25% faţă de anul anterior).

Cele mai multe programe de training livrate anul acesta de către consultanţii de la Human Invest au fost cele de dezvoltare de leadership (specifice companiei), care au fost însă furnizate prin servicii diversificate: de la instruire pentru formarea abilităţilor, urmate de coaching individual şi coaching de echipă pentru a asista îmbunătăţirea performanţei prin punerea în practică a abilităţilor, până la coaching pentru persoanele din poziţii de conducere.

“În ceea ce priveşte temele specifice ale programelor de instruire în zona de <leadership development>, cele mai frecvente au fost sesiunile de antrenare a abilităţilor de stabilire de obiective, abilităţi de ascultare şi feedback, abilităţi de coaching pentru manageri, abiliăţi de auto-motivare, abilităţi pentru creşterea proactivităţii. Acestea au făcut parte din programele clienţilor noştri, parte a sistemelor interne de <performance management>, <talent and high potential management> sau <succession planning>”, a mai spus Panaite.

Viorel Panaite a fost anul acesta unul dintre experţii în resurse umane  care au participat la dezbaterile HR Insider. Ajuns la şapte ediţii în 2013, HR Insider este un eveniment prin care periodic se organizează întânliri cu experţi în domeniul HR pentru a discuta pe marginea celor mai importante teme din acest sector, realizat sub umbrela ZF Corporate, platforma de ştiri online cu plată a ZF. Vedeţi aici intervenţia lui Viorel Panaite în cadrul dezbaterii HR Insider , precum şi pe cea din cadrul emisiunii de business online ZF Live.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
manageri,
craciun,
cursuri
/actualitate/managerii-se-duc-la-cursuri-de-instruire-ca-sa-invete-sa-ii-asculte-pe-cei-cu-care-lucreaza-11846350
11846350
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.