Monitorul Preţurilor Produselor Alimentare a fost lansat. Platforma online va afişa preţuri din aproape 1.700 de magazine
Consiliul Concurenţei a lansat, marţi, Monitorul Preţurilor Produselor Alimentare, o platformă online care va afişa preţul produselor din aproximativ 1700 de magazine integrate. Pentru platforma de monitorizare a preţurilor alimentelor şi pentru cea a carburanţilor au fost alocaţi 300 de mii euro.
"Această informare mai lesnicioasă a clientului va obliga magazinele care au preţuri mai mari să le reducă, să coboare spre nivelul preţurilor din magazinele care sunt mai ieftine. În felul ăsta facem piaţa, concurenţa să acţioneze mai repede şi mai bine, aducând convergenţa preţurilor spre nivelul mai scăzut. Acoperim marile lanţuri de magazine care reprezintă peste jumătate din comerţul de alimente, în momentul de faţă, platforma va putea fi îmbunătăţită în timp, va putea fi lărgită. Am vrea să introducem şi posibilitatea de a identifica produsele din România. De asemenea, dacă sunt alte lanţuri mai mici, interesate, vor putea şi ele să fie integrate în platformă", a declarat Bogdan Chiriţoiu, Preşedintele Consiliului Concurenţei.
Preşedintele ANPC, Horia Constantinescu a afirmat că platforma este un debut în compararea nu doar a preţurilor, dar şi a calităţii produselor. "Vorbim de o informare rezervată totuşi sub sancţiunea de a nu fi completă şi corectă aşa cum încercăm noi să veghem asupra intereselor consumatorilor. Nu rareori ieftin a fost de fapt a fi dovedit noul scump. De exemplu fructele tratate cu substanţe care diminuează perisabilitatea, pot fi aduse la un preţ mai bun pe piaţă, sunt nu neapărat cele mai sănătoase. Aşa cum vorbeam despre produsele care imită produsele lactate cu siguranţă mult mai ieftine decât cele obţinute din materii prime naturale, de asemenea sunt mai ieftine dar nu neapărat cele mai sănătoase. Aşa că noi considerăm aceasta un prim pas care veghează într-adevăr la interesele consumatorului, anume acela de a avea o competiţie în interesul lui", a spus preşedintele ANPC.
Preşedintele Consiliului Concurenţei a mai spus că scăderea preţurilor la carburanţi depinde în primul rând de preţul materiei prime, iar platforma nu va putea să genereze o scădere considerabilă a acestora.
"La carburanţi interesul a fost foarte mare. Lucrurile au mers bine tehnic. Produsul e fiabil, pe termen mediu lucrurile vor merge bine. Ne vom asigura că informaţiile care sunt furnizate consumatorilor sunt actualizate şi sunt corecte. Dacă vedem scăderi de preţ la petrolului o să vedem şi scăderi la pompă. Dacă e perioadă de creştere o să vedem creştere la pompă. Ce urmărim noi cu Monitorul Preţurilor este să comprimăm partea de marjă de distribuţie, de benzinărie, care e undeva la 2%. Nu vă aşteptaţi să vedeţi scăderi dramatice de preţ când nu avem de unde să fie", a explicat Chiriţoiu.
Platformele vor avea date mai exacte decât Institutul Naţional de Statistică, şi vor putea fi utilizate de INS. "Încercăm cât mai curând posibil să utilizăm şi noi aceste date în calculele inflaţiei", a declarat Mihai Gheorghe, directorul departamentului Statistica Plăţilor.
Pentru cele două aplicaţii, Monitorul Preţurilor Carburanţilor şi Monitorul Preţurilor Produselor Alimentare, Consiliul Concurenţei a alocat 300 de mii de euro. În cadrul Monitorul Preţurilor Produselor Alimentare sunt integrate la acest moment 1700 de magazine.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro