Motorola a ajuns la o cotă de 10,7% pe piaţa de smartphone-uri din România. În total a vândut peste 435.000 de telefoane în 2024, sub ţinta de 500.000 de unităţi
Brandul de telefoane Motorola Mobility, pe care gigantul chinez Lenovo l-a readus la viaţă, a reuşit să îşi crească anul trecut cota de pe piaţa locală de smartphone-uri la 10,7% din punct de vedere cantitativ, faţă de 9,2% în 2023, conform datelor GfK, citate de reprezentanţii locali ai companiei. În total, Motorola a vândut peste 435.000 de telefoane anul trecut pe piaţa din România, sub obiectivul de 500.000 de unităţi pe care şi-l propusese la început de 2024, potrivit declaraţiilor anterioare ale reprezentaţilor Motorola Mobility.
Brandul de telefoane Motorola Mobility, pe care gigantul chinez Lenovo l-a readus la viaţă, a reuşit să îşi crească anul trecut cota de pe piaţa locală de smartphone-uri la 10,7% din punct de vedere cantitativ, faţă de 9,2% în 2023, conform datelor GfK, citate de reprezentanţii locali ai companiei. În total, Motorola a vândut peste 435.000 de telefoane anul trecut pe piaţa din România, sub obiectivul de 500.000 de unităţi pe care şi-l propusese la început de 2024, potrivit declaraţiilor anterioare ale reprezentaţilor Motorola Mobility.
Compania a înregistrat o creştere semnificativă pe segmentele de preţ cuprinse între 250 şi 350 de euro, în special pentru modelele sale din gama motorola edge, care se încadrează în segmentul de piaţă mid-range. Astfel, vânzările pentru motorola edge au crescut cu 40% faţă de 2023, ajungând la 70.000 de unităţi.
„Creşterea Motorola într-o piaţă care înregistrează un declin general este rezultatul unor strategii anuale bine definite. Consolidarea parteneriatelor în sectorul telecomunicaţiilor în 2024 şi menţinerea poziţiei a doua pe segmentul de Android în piaţa de retail din România au fost factorii cheie care au dus la rezultate foarte bune pentru Motorola. În plus, perioada sărbătorilor de Crăciun a marcat un vârf de interes, peste 10.000 de utilizatori noi alegând produsele Motorola în perioada Crăciunului”, a declarat Răzvan Sturza, Country Lead Motorola România.
Compania vinde în prezent smartphone-urile Motorola atât în retailul tradiţional, având parteneriate cu Altex spre exemplu, cât şi în mediul online, dar şi prin intermediul operatorilor telecom care activează pe plan local – Digi, Orange, Telekom şi Vodafone. Digi este unul dintre cei mai mari parteneri ai Motorola în România.
În ultimii trei ani – perioada 2021-2023 – Motorola şi-a crescut vânzările cu câte 100.000 de unităţi pe an, iar ţinta de creştere pentru anul 2024 era aceeaşi, astfel încât să atingă pragul de 500.000 de activări de telefoane (telefoane achiziţionate şi activate prin inserarea unei cartele SIM).
„Dacă ţinem cont de toate datele din piaţă, pentru că nu toate sunt incluse în studiile companiilor de cercetare de piaţă, noi suntem în mod consolidat numărul trei pe piaţa locală de smartphone-uri, fiindcă unul dintre cei mai mari parteneri ai noştri nu este inclus în studii. Aşadar următorul nivel pe care vrem să îl atingem este ca decurs de 1-2 ani să ajungem numărul doi pe piaţa din România din punctul de vedere al numărul de unităţi vândute“, a declarat pentru ZF în august 2024 Vladislav Ivanov, general manager în cadrul Motorola Mobility pentru regiunea Europei de Sud-Est.
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro
-
Ce mai face George Soros la 94 de ani, „inamicul public" numărul 1 din România. Cine este Alexander Soros, urmașul lui, care a fost decorat de fostul președinte american Joe Biden în locul tatălui său. Scott Bessent, mâna dreaptă a lui Soros, alături de care a prăbușit lira sterlină, e acum ministru de Finanțe în SUA