Netopia a înregistrat, în medie, 4 milioane de tranzacţii lunar, ceea ce reprezintă o creştere de 30% în 2023 faţă de 2022
Procesatorul de plăţi online Netopia a înregistrat anul trecut o creştere a cifrei de afaceri la nivel de grup cu 14% faţă de anul precedent. Netopia a înregistrat, în medie, 4 milioane de tranzacţii lunar, ceea ce reprezintă o creştere de 30% în 2023 faţă de 2022, prin toate metodele de plată online (card şi SMS). Luna noiembrie a fost cea mai productivă lună, ţinând cont de valoarea totală procesată, înregistrând o creştere de 15% faţă de aceeaşi perioadă din 2022. Valoarea medie a unei tranzacţii online cu cardul în 2023 a fost de 62 de euro, în creştere cu 15% faţă de anul precedent.
„În 2024 ne-am propus să atragem noi talente alături de care să putem construi tot ce ne-am propus”, declară Delia Paceagiu, COO la Netopia.
În 2023 a fost lansat cardul Mastercard Netopia Business, un produs dedicat exclusiv partenerilor. Acest card a fost dezvoltat în jurul nevoii utilizatorilor de a-şi optimiza costurile de procesare online. Totodată, au fost implementate noi sisteme tehnice pentru eficientizarea suportului acordat partenerilor şi au fost încheiat parteneriate strategice care au contribuit la dezvoltarea de noi soluţii de plată online, precum Buy Now Pay Later (BNPL). „Pentru majoritatea industriilor, 2022 a fost un an de revenire după pandemie, în timp ce 2023 a devenit un an reprezentativ pentru perioada ce urmează. Industriile care vând online au început să devină din ce în ce mai diversificate. Ne bucurăm să vedem că există creştere şi pe zona de evenimente, divertisment (teatru & concerte) şi sport, dar şi în industrii precum turism şi agricultura”, afirmă Horia Grozea, CCO la Netopia.
Smartphone-ul rămâne dispozitivul preferat de români pentru a face cumpărături online, cu o creştere de 8% în 2023. Astfel, în 2023, în topul device-urilor preferate de români se plasează: smartphone (80%), desktop (19,4%) şi tablete (0,5%).
56,5% dintre cumpărătorii anului 2023 la nivelul platformei Netopia au fost femei.
Vârsta persoanelor care au făcut cumpărături online se menţine la fel ca anul trecut, cu foarte mici schimbări procentuale pe categoria de vârstă: 35-44 ani (26,42%), 25-34 ani (22,76%), 45-54 ani (19,5%), 18-24 ani (14,77%), 55-64 ani (9,04%) şi 65+ ani (7,51%).
Din grupul Netopia face parte şi platforma web2sms, unul din primele servicii de pe piaţa locală de mesagerie SMS de tip informaţional şi marketing. web2sms a înregistrat o creştere de 5% a volumului de SMS-uri trimise, faţă de anul precedent. Serviciile Orange şi Vodafone România pentru SMS marketing targetat au fost mult mai solicitate în 2023, faţă de 2022, înregistrând o creştere de peste 150%. Aceste rezultate indică o creştere a gradului de interes pentru campaniile de marketing prin SMS în mediul de business românesc.
Fondată în 2003, Netopia este un grup de companii româneşti ce oferă servicii precum Netopia Payments, mobilPay Wallet, web2sms şi Kartela.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro