Operaţiune ”secretă” a reţelei Lidl: Din umbră, cel mai mare retailer european şi-a ridicat un imperiu de care nu ştia nimeni

Autor: Ştefan Stan Postat la 27 august 2024 111 afişări

Operaţiune ”secretă” a reţelei Lidl: Din umbră, cel mai mare retailer european şi-a ridicat un imperiu de care nu ştia nimeni

Vânzarea pâinii, a untului şi a altor produse de bază la preţuri mici a făcut din Dieter Schwarz unul dintre cei mai bogaţi oameni din Europa, scrie FT. 

Acum, fondatorul retailerului cu discount Lidl, în vârstă de 84 de ani, care, potrivit revistei de afaceri Manager Magazin, a acumulat o avere personală de 40 de miliarde de euro, se lansează într-un produs de bază foarte diferit al lumii moderne: serviciile de date.

Începând cu un sistem construit pentru uz intern în 2021, Schwarz Group, proprietarul Lidl, oferă acum servicii de cloud computing şi securitate cibernetică clienţilor corporativi.

Unitatea sa IT, Schwarz Digits - care a devenit o divizie operaţională de sine stătătoare în 2023 - a semnat contracte cu clienţi precum cel mai mare grup de software din Germania, SAP, cel mai titrat club de fotbal din ţară, Bayern München, şi portul Hamburg. Anul trecut, unitatea a generat vânzări anuale de 1,9 miliarde de euro şi are 7 500 de angajaţi.

„Nu am început cu o motivaţie comercială în minte, ci am vrut doar să ne satisfacem propriile nevoi”, a declarat Christian Müller, co-director executiv al Schwarz Digits, pentru Financial Times într-un interviu rar. „Suntem pe o cale de creştere foarte abruptă”.

Un principal argument de vânzare al serviciului său este faptul că toate datele clienţilor sunt prelucrate şi stocate exclusiv în Germania şi Austria, care au legi stricte privind confidenţialitatea şi protecţia datelor.

Atunci când Schwarz, o companie privată cu vânzări anuale de 167,2 miliarde EUR, a început să exploreze noi opţiuni pentru stocarea datelor, „nu a dorit să depindă de terţi”, a declarat Müller.

Iar dacă nu exista nicio opţiune germană, dorea cel puţin să utilizeze un furnizor european şi să evite stocarea datelor în alte jurisdicţii. După ce a ajuns la concluzia că niciun furnizor existent nu îi poate satisface nevoile, compania a decis să îşi înfiinţeze propriul serviciu cloud.

După ce Lidl şi-a pus în funcţiune propriul cloud, a descoperit curând că şi alte întreprinderi germane îşi puneau aceleaşi întrebări cu privire la dorinţa de a utiliza cele mai mari servicii cloud din SUA şi China.

„Este extrem de important ca Europa să fie în fruntea tehnologiei informaţiei de ultimă generaţie şi capabilă să furnizeze astfel de servicii”, a declarat Johannes Helbig, profesor la Universitatea Erlangen-Nürnberg, adăugând că abordarea Schwarz Group este «importantă şi binevenită» şi «un model foarte încurajator».

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
lidl,
clienti,
declaratii

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.