Pagina verde. Polonia se pregăteşte de implementarea Sistemului Garanţie-Returnare de la 1 ianuarie 2025. Lidl Polonia: „Ar trebui să avem mai mult timp pentru a implementa toate prevederile legii în toate magazinele“
Polonia se pregăteşte de implementarea Sistemului Garanţie-Returnare după modelul celui din România, iar magazine precum cele din reţeaua Lidl, prezentă şi pe plan local, şi Biedronka, liderul retailului alimentar din Polonia, au început deja să lucreze la instalarea automatelor de returnare, scrie publicaţia poloneză Nowosci.
♦ Şi în România Sistemul Garanţie-Returnare (SGR) a trecut prin mai multe runde de amânări până când a fost, în final, implementat pe 30 noiembrie 2023. În cele din urmă, atât autorităţile, cât şi acţionarii RetuRO, administratorul SGR au convenit să facă programul funcţional şi să ajusteze apoi eventualele detalii pe parcurs.
Polonia se pregăteşte de implementarea Sistemului Garanţie-Returnare după modelul celui din România, iar magazine precum cele din reţeaua Lidl, prezentă şi pe plan local, şi Biedronka, liderul retailului alimentar din Polonia, au început deja să lucreze la instalarea automatelor de returnare, scrie publicaţia poloneză Nowosci.
Legea pentru introducerea unui sistem de garanţie-returnare pentru recipientele de băuturi a fost publicată de guvernul Poloniei pe 12 septembrie 2023, urmând să intre în vigoare la 1 ianuarie 2025.
„Pentru a testa sistemul de garanţie, am pus la dispoziţia clienţilor automate de reciclare a ambalajelor de băuturi, unde pot returna recipiente din plastic şi primesc în schimb un cupon de reducere în valoare de 0,05 zloţi per ambalaj (echivalentul a 0,058 lei – n. red.). (...) Vrem să verificăm funcţionalităţile aparatelor, nevoia de spaţiu din magazine, logistica colectării deşeurilor, soluţiile informatice, precum şi timpul necesar reamenajării magazinelor pentru instalarea automatelor de reciclare“, a spus, la solicitarea ZF, Aleksandra Robaszkiewicz, director corporate affairs şi CSR la Lidl Polonia.
Fiind vorba doar despre o perioadă de teste, Lidl nu percepe garanţie din partea clienţilor. Din cauza costurilor ridicate pentru achiziţia automatelor, aceste teste se fac într-un număr restrâns de magazine din reţeaua Lidl.
„În opinia noastră, din perspectivă de business, ar fi mai benefic să avem mai mult timp pentru a implementa toate prevederile legii în toate magazinele. Astfel de activităţi necesită investiţii semnificative şi sunt consumatoare de timp, deci este vorba despre un proces îndelungat“, adaugă reprezentantul Lidl Polonia, lanţ care numără peste 900 de magazine.
Şi în România Sistemul Garanţie-Returnare (SGR) a trecut prin mai multe runde de amânări până când a fost, în final, implementat pe 30 noiembrie 2023. În cele din urmă, atât autorităţile, cât şi acţionarii RetuRO, administratorul SGR au convenit să facă programul funcţional şi să ajusteze apoi eventualele detalii pe parcurs.
În prezent, mai puţin de 50% din recipientele de băuturi din Polonia sunt colectate şi reciclate, potrivit unei declaraţii făcute de Anna Sapota, VicePresident of Public Affairs for Eastern Europe North la Tomra, unul dintre cei mai mari furnizori de echipamente RVM (Reverse Vending Machines), prezent şi în România. De altfel, în reţeaua Lidl din România, cu aproximativ 350 de magazine, toate automatele de colectare provin de la compania norvegiană Tomra.
România este a 11-a ţară din Europa care a implementat un sistem de tip SGR, după Norvegia, Danemarca, Germania, Belgia, Islanda, Estonia, Slovacia, Republica Cehă, Letonia şi Lituania. Conform obiectivelor UE, România trebuie să atingă până în 2026 ţinta de colectare şi returnare a ambalajelor SGR pentru producători de 85% pentru ambalaje de tip sticlă, 90% pentru cele din plastic şi 90% pentru metal.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro