Pandemia a produs dezechilibre care ameninţă să încetinească revenirea economiilor

Autor: Catalina Apostoiu Postat la 17 martie 2021 78 afişări

Cei mai mari producători de containere de transport de mărfuri din lume întâmpină probleme în a aco­peri o cerere în creştere puternică pentru cutiile de metal în care sunt trans­portate aproximativ 90% din bu­nuri în jurul lumii, scrie Bloomberg.

Pandemia a produs dezechilibre care ameninţă să încetinească revenirea economiilor

Cei mai mari producători de containere de transport de mărfuri din lume întâmpină probleme în a aco­peri o cerere în creştere puternică pentru cutiile de metal în care sunt trans­portate aproximativ 90% din bu­nuri în jurul lumii, scrie Bloomberg.

O revenire în forţă a comerţului în a doua jumătate a anului trecut i-a luat pe producătorii de containere, în cea mai mare parte companii chi­nezeşti, prin surprindere. Aceştia şi-au tot crescut producţia de atunci, dar nu au reuşit să diminueze penuria.

Problema este similară cu cele din industria auto, unde construc­torii şi-au redus comenzile de semi­con­duc­toare la începutul anului 2020, aşteptându-se la o scădere a vânză­ri­lor, fiind ulterior luaţi prin sur­prin­de­re de rezistenţa consumu­lui gospodăriilor.

Samsung Electronics a tras recent un semnal de alarmă cu privire la un dezechilibru serios din industria semiconductoarelor, ulti­mul avertisment că criza de semi­con­ductoare cu care se luptă con­struc­torii auto riscă să se extindă către sec­torul tech, potrivit Financial Times.

Semnalul venit din partea celui mai mare producător de cipuri pen­tru computer din lume vine în con­diţiile în care guverne şi companii se declară îngrijorate că deficitele de pe piaţa semiconductoarelor ar putea încetini redresarea economiilor de pe urma crizei generate de pandemie.

Revenind la sectorul containe­relor, penuria şi aglomeraţia din por­turi s-ar putea prelungi în al doilea semestru al acestui an, cererea de bunuri din China fiind aşteptată să rămână ridicată, notează Bloomberg.

Industria producătoare de con­tai­nere nu a intrat în 2020 de pe o poziţie bună, producţia şi vânzările din China scăzând în 2020, potrivit China International Marine Contai­ners, cel mai mare producător din lume. A existat de asemenea un ex­ce­dent uriaş de cutii, iar acest ex­ce­dent, dublat de aşteptările legate de o prăbuşire a comerţului pe fon­dul pandmiei a generat o scădere a co­menzilor către producătorii chinezi.

Totuşi, situaţia s-a schimbat la mijlocul anului, în contextul în care consumatorii din SUA şi alte ţări au achiziţionat masiv computere şi echipamente pentru munca de acasă, pentru decorarea locuinţelor, iar importurile de măşti şi alte bunuri având legătură cu pandemia au crescut puternic.

Exporturile în creştere din China au dus mai apoi la un val de comenzi pentru containere noi. Producţia de containere noi a crescut mai apoi, însă nu suficient pentru a compensa faptul că nu există suficiente cutii folosite care revin în China pentru a fi reumplute şi re-exportate.

Situaţia nu se va îmbunătăţi până în iunie, când vaccinările vor tempera pandemia, iar cutiile vor începe să revină în China, anticipează Mai Boliang, CEO şi preşedinte al CIMC.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.