Pandemia a produs dezechilibre care ameninţă să încetinească revenirea economiilor
Cei mai mari producători de containere de transport de mărfuri din lume întâmpină probleme în a acoperi o cerere în creştere puternică pentru cutiile de metal în care sunt transportate aproximativ 90% din bunuri în jurul lumii, scrie Bloomberg.
Cei mai mari producători de containere de transport de mărfuri din lume întâmpină probleme în a acoperi o cerere în creştere puternică pentru cutiile de metal în care sunt transportate aproximativ 90% din bunuri în jurul lumii, scrie Bloomberg.
O revenire în forţă a comerţului în a doua jumătate a anului trecut i-a luat pe producătorii de containere, în cea mai mare parte companii chinezeşti, prin surprindere. Aceştia şi-au tot crescut producţia de atunci, dar nu au reuşit să diminueze penuria.
Problema este similară cu cele din industria auto, unde constructorii şi-au redus comenzile de semiconductoare la începutul anului 2020, aşteptându-se la o scădere a vânzărilor, fiind ulterior luaţi prin surprindere de rezistenţa consumului gospodăriilor.
Samsung Electronics a tras recent un semnal de alarmă cu privire la un dezechilibru serios din industria semiconductoarelor, ultimul avertisment că criza de semiconductoare cu care se luptă constructorii auto riscă să se extindă către sectorul tech, potrivit Financial Times.
Semnalul venit din partea celui mai mare producător de cipuri pentru computer din lume vine în condiţiile în care guverne şi companii se declară îngrijorate că deficitele de pe piaţa semiconductoarelor ar putea încetini redresarea economiilor de pe urma crizei generate de pandemie.
Revenind la sectorul containerelor, penuria şi aglomeraţia din porturi s-ar putea prelungi în al doilea semestru al acestui an, cererea de bunuri din China fiind aşteptată să rămână ridicată, notează Bloomberg.
Industria producătoare de containere nu a intrat în 2020 de pe o poziţie bună, producţia şi vânzările din China scăzând în 2020, potrivit China International Marine Containers, cel mai mare producător din lume. A existat de asemenea un excedent uriaş de cutii, iar acest excedent, dublat de aşteptările legate de o prăbuşire a comerţului pe fondul pandmiei a generat o scădere a comenzilor către producătorii chinezi.
Totuşi, situaţia s-a schimbat la mijlocul anului, în contextul în care consumatorii din SUA şi alte ţări au achiziţionat masiv computere şi echipamente pentru munca de acasă, pentru decorarea locuinţelor, iar importurile de măşti şi alte bunuri având legătură cu pandemia au crescut puternic.
Exporturile în creştere din China au dus mai apoi la un val de comenzi pentru containere noi. Producţia de containere noi a crescut mai apoi, însă nu suficient pentru a compensa faptul că nu există suficiente cutii folosite care revin în China pentru a fi reumplute şi re-exportate.
Situaţia nu se va îmbunătăţi până în iunie, când vaccinările vor tempera pandemia, iar cutiile vor începe să revină în China, anticipează Mai Boliang, CEO şi preşedinte al CIMC.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro