Paralela 45, unul dintre cei mai mari turoperatori de pe piaţa locală, a încheiat anul trecut cu un volum de vânzări de 300 de milioane de lei. Chicco, brandul de produse pentru copii, trece pe o altă firmă

Autor: Miruna Diaconu Postat la 20 mai 2024 60 afişări

Paralela 45, unul dintre cei mai mari turoperatori de pe piaţa locală, a încheiat anul 2023 cu un volum de vânzări de 300 mil. lei, potrivit datelor fur­ni­zate de reprezetanţii compa­niei. La finalul anului trecut, brandul Chicco a trecut pe o altă firmă, fiind până la acel moment operat pe aceeaşi companie ca agenţia de turism – Paralela 45 Turism.

Paralela 45, unul dintre cei mai mari turoperatori de pe piaţa locală, a încheiat anul trecut cu un volum de vânzări de 300 de milioane de lei. Chicco, brandul de produse pentru copii, trece pe o altă firmă

La finalul anului trecut, segmentul de comerţ, reprezentat de brandul Chicco, a fost divizat de businessul de turism al Paralela 45. Înainte, cele două businessuri funcţionau pe aceeaşi companie.

Paralela 45, unul dintre cei mai mari turoperatori de pe piaţa locală, a încheiat anul 2023 cu un volum de vânzări de 300 mil. lei, potrivit datelor fur­ni­zate de reprezetanţii compa­niei. La finalul anului trecut, brandul Chicco a trecut pe o altă firmă, fiind până la acel moment operat pe aceeaşi companie ca agenţia de turism – Paralela 45 Turism.

Brandul Chicco trece astfel pe compania Paralela 45 Kids. Businessul cu produse pentru copii a avut anul trecut venituri de 17 mil. lei. Chicco este un producător italian de îmbrăcă­minte şi diverse produse pentru copii, iar în România brandul a fost adus de Alin Burcea şi soţia sa, Ruxandra, la începutul anilor ’90. Astăzi, Chicco are şapte magazine fizice şi o platformă online în România.

Pentru divizia de turism, care va rămâne pe compania Paralale 45 Turism, Alin Burcea, proprietarul Paralela 45, estimează o creştere a volu­mului de vânzări de circa 7% în acest an, până la 320 mil. lei. Totuşi, antreprenorul este de părere că economia va funcţiona în acest an cu frâna de mână trasă.

„În 2023, am observat că multe companii au ales să îşi pregătească afacerile pentru vremuri de criză, să îşi reducă expunerile şi să caute soluţii financiare de rezervă. Pentru noi, aceasta fost o veste bună, mai ales din perspectiva limi­tării unei potenţiale expuneri negative a României la efectele unei potenţiale crize internaţionale în 2024, însă este o veste destul de proastă pentru dinamica business-urilor din România, în general“, spune Alin Burcea.

„După un start destul de rezervat, credem că România va funcţiona cu frâna de mână trasă în acest an, mai ales în contextul incertitudinii fiscale asociate anului 2025.“

Antreprenorul este de părere că vor exista mai multe provocări anul acesta, date atât de schimbările climatice care afectează turismul, cât şi de creşterea competiţiei pe piaţă.

În ultimii doi ani, turoperatori străini au intrat pe piaţa locală, precum ucrainenii de la Join Up, turcii de la Coral Travel şi nemţii de la RTK.

„Într-un mediu deja aglomerat şi competitiv, companiile nou prezente pe piaţă vor trebui să-şi dovedească valoarea şi să-şi câştige încrederea călătorilor. Creşterea competiţiei necesită eforturi susţinute şi coerente pe termen mediu-lung ale tur-operatorilor naţionali, în opinia noastră concentrate pe trei planuri: finanţarea investiţiilor, marketing şi eficientizare, instruire continuă a resursei umane”, adaugă Alin Burcea.

Pe termen lung, una dintre provocările cu care se va confrunta sectorul turistic va ţine de schimbările climatice, care vor afecta multe din destinaţiile europene.

„În timp ce schimbările climatice încălzesc sudul Europei, turismul se mută încet către nord sau către destinaţii mai îndepărtate a căror vegetaţie încetineşte tendinţa de încălzire la nivel global. Astfel, ţările UE şi nu numai se străduiesc să aibă sectoare ale turismului mai verzi, mai digitalizate şi mai sustenabile, unele dintre ele începând să promoveze destinaţii mai puţin tradiţionale. În acelaşi timp, altele caută modalităţi pentru a uşura povara supraturismului din destinaţiile populare”, explică el.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.