Pariul anului 2014: consumul, noul motor de creştere economică

Autor: Crenguta Nicolae Postat la 06 aprilie 2014 96 afişări

Cifra de afaceri în comerţul cu amănuntul a crescut în februarie cu 1,3% faţă de ianuarie şi cu 7,5% faţă de aceeaşi lună din 2012, în serie ajustată, în principal pe seama vânzărilor de produse nealimentare.

Pariul anului 2014: consumul, noul motor de creştere economică

Pe primele două luni, consumul a crescut cu 6,3% (7% în serie brută). Chiar în condiţiile unei creşteri zero a comerţului în martie, cifrele din primele două luni sunt suficiente spre a genera o creştere trimestrială a consumului de peste 4%, cea mai bună din T2 2008 încoace, apreciază analiştii ING.

Conform acestora, pariul promovării consumului drept motor de creştere pentru 2014 se bazează pe relansarea majorării salariilor reale în sectorul privat, care la rândul său ar urma să fie sprijinită de o inflaţie mai scăzută, care la rândul ei ar urma să fie susţinută de recolta bună a anului trecut.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/pariul-anului-2014-consumul-noul-motor-de-crestere-economica-12414664
12414664
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.