Piaţa de e-commerce din România ocupă locul 50 la nivel global: cele mai căutate magazine online de către români au fost în 2020 eMAG, Fashion Days, Altex şi Dedeman

Autor: Miruna Diaconu Postat la 05 octombrie 2021 296 afişări

Piaţa de e-commerce din Ro­mâ­nia ocupă locul 50 la nivel global, cu o valoare de 3 mld. do­lari în 2020, fiind în faţa Bangla­deshului şi sub piaţa de co­merţ online din Singapore, conform da­te­lor platformei de analiză ecommerceDB.com.

Piaţa de e-commerce din România ocupă locul 50 la nivel global: cele mai căutate magazine online de către români au fost în 2020 eMAG, Fashion Days, Altex şi Dedeman

♦ Piaţa de comerţ online din România a înregistrat o creştere de 49% anul trecut, în contextul în care piaţa mondială a avut un avans de 29% ♦ Creşterea pieţei de e-commerce a avut un efect puternic asupra sectorului de livrări de pe plan local, care a înregistrat o creştere de circa 20% anul trecut.

Piaţa de e-commerce din Ro­mâ­nia ocupă locul 50 la nivel global, cu o valoare de 3 mld. do­lari în 2020, fiind în faţa Bangla­deshului şi sub piaţa de co­merţ online din Singapore, conform da­te­lor platformei de analiză ecommerceDB.com.

Cei mai mare jucători de e-commerce de pe piaţa locală sunt eMAG şi Fashion Days, amândouă parte din grupul Dante Inter­national,  care a avut anul trecut veni­turi de 6,7 mld. lei, în creştere cu 47% faţă de anul anterior, când încasările au fost de 4,5 mld. lei, conform datelor Ministe­rului de Finanţe. Anul trecut, Dante Interna­tio­nal a avut un profit net de 107 mil. lei, dublu faţă de anul precedent.

Cele două sunt urmate în clasament de Altex, cu venituri de 5 miliarde de lei, şi Dedeman, cu 9 miliarde de lei la nivelul com­pa­niei, însă, în cla­samentul realizat de către ecommerceDB.com sunt luate în consi­de­rare doar veniturile din e-com­merce, care au fost de 94 milioane de dolari pentru fiecare dintre cei doi jucători (circa 453 mil. lei).

Creşterea pieţei de e-commerce a avut un efect puternic asupra sectorului de li­vrări de pe plan local, care a înregistrat o creş­tere de circa 20% anul trecut. E-com­merce-ul a fost motorul de creştere al pie­ţei de curierat, iar volumele coletelor au crescut semnificativ din această zonă. Comerţul online se află pe un trend pozitiv de câţiva ani, însă în pandemie a cunoscut o creştere impresionantă.

Anul trecut, piaţa de curierat a depăşit pragul de 5 miliarde lei, însă acest trend pozitiv a stagnat în prima jumătate a acestui an ca urmare a relaxării restricţiilor.

Industria de curierat a cunoscut în pe­rioada 2008-2020 o creştere conside­ra­bilă, astfel că în anul 2008 piaţa de curierat avea afaceri cumulate de 875 milioane lei.

Piaţa poştală şi de curierat din România se află pe poziţia 14 între ţările Uniu­nii Europene, conform datelor Ibisworld. în acest clasament, România este urmată de către Ungaria, Portugalia şi Grecia. Cea mai mare piaţă de curierat din Eu­ropa este Germania, acolo unde valoa­rea pieţei este de peste 50 miliarde euro.

Cel mai mare jucător din piaţa de curierat este Fan Courier, care anul trecut a reuşit să treacă de pragul de 1 miliard de lei venituri, după un avans de 27% faţă de anul anterior.

Odată cu creşterea volumelor venite din zona de e-commerce, companiile de curierat de pe plan local trebuie să facă faţă unor schimbări continue pentru a putea înregistra venituri mai mari de la an la an. Nevoia de livrare a pachetelor cât mai repede a crescut, astfel că, tendinţa de a livra a doua zi a devenit chiar un standard. Însă, din punct de vedere logistic acest lucru este dificil pentru companiile de curierat, dar tehnologia poate fi o componentă esenţială pentru companiile de curierat care vor să îşi optimizeze fluxurile.

Jucătorii din piaţa de curierat au început să investească din ce în ce mai mult în tehnologie, însă, au devenit mai atenţi la ceea ce însemnă optimizarea livrării last mile, adică din depozitul lor la clientul final. Tehnologia ar putea contribui la această optimizare prin crearea unui software de gestionare a livrării care are grijă de fiecare aspect al livrării. De la gestionarea cererilor de comandă, la planificarea optimizată a rutelor, până la urmărirea comenzilor şi primirea feedback-ului, acestea sunt doar câteva dintre opţiunile pe care le poate avea o astfel de aplicaţie, conform site-ului companiei Loginext, o firmă globală de tehnologie şi automatizare care se focusează pe piaşa de transport şi livrări la domiciliu.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
curierat,
ecommerce,
piata,
crestere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.