Piaţa de publicitate va fi de 295 milioane de euro în 2013, în scădere faţă de 2012

Autor: Madalina Cerban Postat la 19 iunie 2013 103 afişări

Valoarea totală netă a pieţei de publicitate locale va fi de 295 de milioane de euro în acest an, în scădere faţă de 2012, când a ajuns la 303 milioane de euro, potrivit studiului Media Fact Book, lansat miercuri de agenţia de media Initiative.

În 2012, România a înregistrat un declin uşor al pieţei de publicitate (2,6%), în ciuda unei tendinţe globale pozitive a pieţelor de publicitate (+4,1%). O contracţie a pieţei de publicitate din România este aşteptată şi în acest an, însă aceasta nu va depăşi 3%, conform Media Fact Book. Studiul estimează piaţa de publicitate din România, în 2013, la 295 de milioane de euro.

Raportul menţionează faptul că pe 12 aprilie a fost publicată în Monitorul Oficial Ordonanţa de Guvern care modifică Legea audiovizualului, ale cărei prevederi vor afecta toată piaţa - agenţii, clienţi, radiodifuzori şi consumatori.

Potrivit Media Fact Book, televiziunea continuă să aibă cea mai mare cotă din piaţa de publicitate (64%), fiind umată de online (14%), outdoor - OOH (10%), print (7%) şi radio (6%).

Toate mediile au fost afectate, cu excepţia online-ului, care a înregistrat o creştere de 21%, comparativ cu 2011. Printul a fost cel mai afectat mediu (o scădere de 10% faţă de 2011), fiind urmat de radio (-8%), OOH (-5%) şi TV (-4%).

Anul trecut, TV-ul a atras 193 de milioane de euro, online-ul - 41 de milioane de euro, OOH-ul - 29 de milioane de euro, printul - 22 de milioane de euro, iar radioul - 19 milioane de euro.

Alte stiri pe mediafax.ro

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
MEDIA FACT BOOK,
PUBLICITATE,
MEDIA
/actualitate/piata-de-publicitate-va-fi-de-295-milioane-de-euro-in-2013-in-scadere-fata-de-2012-10987304
10987304
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.