Plus 15,7% în T3 în piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată, peste aşteptări
Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată şi-a menţinut trendul pozitiv şi a înregistrat o creştere de 15,7% în T3 2014, arată studiul GfK TEMAX România . Valoarea totală a vânzărilor pentru iulie, august şi septembrie a atins 484 milioane de euro, astfel încât T3 este cel mai mare al treilea trimestru ca valoare din 2009 încoace.
Cel de-al treilea trimestru a înregistrat rezultate excelente pentru piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată din România. Patru din cele şapte sectoare au avut creşteri de două cifre: telecom (25,5%), electronice (21%), electrocasnice mari (18%) şi electrocasnice mici (18%). O uşoară creştere a fost simţită şi de piaţa IT, în timp ce sectorul de imprimante, multifuncţionale şi consumabile a scăzut uşor. Piaţa foto a continuat să scadă în T3 2014.
Telecom: valoarea vânzărilor continuă să se ridice deasupra celei de anul trecut
În al treilea trimestru al 2014, piaţa de telecom a înregistrat o creştere de 25,5% în valoare nesubvenţionată estimată, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 144 milioane de euro. Chiar dacă ritmul de creştere s-a micşorat, smartphone-urile au continuat să contribuie la evoluţia pozitivă a acestui sector. Preferinţele consumatorilor pentru telefoane cu caracteristici tehnice performante au fost confirmate de menţinerea trendurilor crescătoare pentru procesoare puternice, camere foto cu rezoluţie ridicată, ecrane de dimensiuni mari şi 4G.
Cererea pentru telefoane mobile clasice a continuat să scadă în T3 2014.
Electronice: veşti bune din sectoarele audio şi console video
Piaţa de electronice şi-a continuat buna performanţă în T3 2014, cu o creştere de 21% şi o cifră de afaceri de 71 milioane de euro. Televizoarele cu ecran mare şi cele UHD au continuat să performeze la un nivel înalt, trendul fiind însă însoţit de o scădere considerabilă a preţurilor. De asemenea, o creştere puternică în acest trimestru a fost cea a monitoarelor multifuncţionale. Sectorul consolelelor video, precum şi cel audio au avut parte de evoluţii bune.
Consolele video s-au evidenţiat în T3 2014, aproape dublându-şi valoarea. Lansările unor noi modele de console în decursul anului trecut au continuat să atragă cerere. Sistemele audio wireless şi soundbars au avut o performanţă bună, în timp ce aparatele audio tradiţionale şi-au menţinut descreşterea substanţială.
Electrocasnice mari: creştere puternică în T3 2014
Sectorul de electrocasnice mari a accelerat în T3 20104 datorită tuturor categoriilor de aparate albe ce au înregistrat creşteri dinamice, atingând o valoare de 112 milioane de euro, cu 18% peste T3 2013. Procesul de înlocuire a frigiderelor şi maşinilor de spălat – cumpărate în 2007/2008 şi care au ajuns la sfârşitul ciclului de utilizare– a început într-un ritm accelerat. În valoare, ratele de creştere de două cifre au fost observate şi pentru produsele noi, mai performante, precum frigiderele frost-free (până la 50%), maşini de spălat eco cu o capacitate mai mare, dar şi o penetrare crescută pentru produsele incorporabile, ce reprezintă 16% din vânzările de electrocasnice mari.
Electrocasnice mici: focus pe aspiratoare
T3 2014 a continuat trendul pozitiv al acestui an, aducând o creştere de aproape 18% faţă de T3 2013. În cadrul sectorului de electrocasnice mici, 11 categorii au mers în sus, dintre care 8 au avut o rată de creştere de două cifre. Cele mai remarcabile performanţe sunt ale aspiratoarelor şi ale storcătoarelor de fructe şi legume.
În ceea ce priveşte aspiratoarele, cererea a fost mai mare pentru modelele mai puternice (>1800 waţi). Noua legislaţie UE va concentra piaţa spre modelele sub 1,600 waţi, acesta fiind un subiect controversat ce a provocat interes printre consumatori. Evoluţii remarcabile au fost observate şi pentru produse cu un preţ ridicat precum aspiratoare roboţi, staţii de călcat şi roboţi de bucătărie (cu braţul poziţionat deasupra).
IT: ritmul de creştere a încetinit
Sectorul IT a înregistrat o creştere de 4% în T3 2014, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, însumând 103 milioane de euro.
Desktop-urile sunt singurele produse care au scăzut – acestea având astfel un impact de încetinire a ritmului de creştere al sectorului. În cadrul acestuia, monitoarele şi perifericele au continuat să se dezvolte. Pentru segmentul de calculatoare portabile, desktop replacements, computing tablets şi lichidările de stoc pentru netbook-uri au generat vânzări mai mari. Pe de altă parte, din cauza preţurilor ridicate, laptopurile ultra thin şi laptopuri convertibile nu au reuşit să crească în vânzări. Creşterea segmentului de tablete a fost încetinită semnificativ din cauza erodării preţului, ca efect al lansării mai multor produse cu preţ scăzut.
Piaţa de imprimante, multifuncţionale şi consumabile: imprimantele cu laser şi tonerele au fost principalele segmente în creştere
Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, piaţa de imprimante, multifuncţionale şi consumabile a înregistrat o uşoară scădere de 0,6%, ajungând la 14 milioane de euro în T3 2014. În cadrul pieţei produselor laser, multifuncţionalele au avut o rată de creştere de două cifre, contrabalansând ratele de scădere ale produselor de printare cu cerneală.
Din categoria consumabilelor, tonerele au avut o evoluţie pozitivă, în timp ce cartuşele cu cerneală au scăzut.
Foto: trendul negativ continuă
Sectorul foto şi-a continuat trendul negativ şi în al treilea trimestru din 2014; piaţa a scăzut cu aproape 20%, până la 7 milioane de euro, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2013. Deşi rata de scădere a încetinit pentru camerele foto compacte, în T3 2014, camerele cu lentile interschimbabile nu au contribuit cu mult la valoarea pieţei foto.
Chiar dacă mai mult de o treime din valoarea acestui segment este în continuare dată de produse cu un preţ mai mic de 100 de euro, acestea sunt afectate de popularitatea smartphone-urilor. Este greu de imaginat că sezonul sărbătorilor de iarnă va da o perspectivă pozitivă segmentului foto. Totuşi este probabil ca D-SRL-urile ce au avut o rată de scădere de o cifră până acum să înregistreze o evoluţie pozitivă în ultimul trimestru al anului 2014.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro