Povestea unui emigrant ce a crescut într-o familie cu 22 de fraţi, a luptat în război şi a creat de la zero o afacere care a fost vândută cu suma fabuloasă de 52 de miliarde de dolari
Moştenind „microbul antreprenoriatului” de la părinţii săi, negustori de bere germani, Adolphus Busch a avut ideea – inspirată – de a aduce gustul berii nemţeşti peste ocean, în Statele Unite, unde emigrase la doar 18 ani. Aşa a luat naştere gigantul Anheuser-Busch, din portofoliul căruia fac parte branduri cunoscute, ca Budweiser sau Stella Artois.
Născut în 1839, în Germania, într-o familie înstărită de negustori din industria berii, cu 22 de copii, Adolphus Busch a urmat liceul în Bruxelles, iar la vârsta majoratului a emigrat, alături de fraţii săi mai mari, în Statele Unite, stabilindu-se în St. Louis, Missouri. Aici a lucrat pentru o perioadă ca funcţionar, servind apoi în armata unionistă, pe durata Războiului Civil american.
După un timp, văzând că numărul de imigranţi germani – mari consumatori de bere – continuă să crească, a venit cu iniţiativa deschiderii unei fabrici de bere cu care să aprovizioneze berăriile din oraş. Afacerea a atras atenţia unui negustor de săpun, Eberhard Anheuser, care a decis să investească în businessul lui Busch, iar mai apoi a devenit partenerul de afaceri, dar şi socrul tânărului antreprenor. În 1852, cei doi au pus bazele companiei Anheuser-Busch, iar după moartea lui Anheuser Busch a continuat să inoveze liniile de producţie, cumpărând totodată de la Carl Conrad & Co. brandul-fanion al businessului, Budweiser, care a ajuns rapid cea mai comercializată marcă de bere înaintea Prohibiţiei.
Fondatorul a lansat, totodată, şi prima linie de maşini frigorifice din industrie, iar mai apoi a implementat procesul de pasteurizare, lucru care i-a permis să distribuie berea produsă de-a lungul întregii ţări, iar mai târziu, peste hotare. A fost, totodată, printre primii producători care au îmbuteliat berea la sticlă, şi s-a numărat, de asemenea, printre jucătorii care au preferat să facă totul in house, achiziţionând inclusiv linii de cale ferată pentru transportul mărfurilor.
Adolphus Busch a rămas în consiliul director al companiei până la moartea sa, în 1913, moment în care frâiele businessului au fost preluate de fiul său, August. Până în 2008, afacerea a rămas în familie, August Busch IV fiind cel sub conducerea căruia businessul a fost vândut, într-o tranzacţie de 52 de miliarde de dolari, grupului braziliano-belgian InBev.
În prezent, compania are în portofoliu peste 100 de branduri, funcţionează cu o echipă de circa 19.000 de angajaţi şi operează 12 fabrici de bere pe teritoriul Statelor Unite.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro