Poziţia TikTok despre investigaţia Comisiei Europene: Nu acceptăm reclamele politice plătite

Autor: Roxana Rosu Postat la 17 decembrie 2024 7 afişări

TikTok a anunţat marţi, în contextul investigaţiei iniţiate de Comisia Europeană, că nu acceptă reclamele politice plătite, elimină proactiv conţinutul care încalcă regulile privind dezinformarea, hărţuirea şi discursul care instigă la ură, şi va continua să colaboreze cu Comisia Europeană.

Poziţia TikTok despre investigaţia Comisiei Europene: Nu acceptăm reclamele politice plătite

„Am protejat integritatea platformei noastre în peste 150 de alegeri la nivel global şi continuăm să abordăm proactiv aceste provocări comune la nivelul întregii industrii. TikTok a transmis Comisiei Europene informaţii detaliate privind aceste eforturi şi am detaliat transparent şi public acţiunile noastre solide. Nu acceptăm reclamele politice plătite, eliminăm proactiv conţinutul care încalcă regulile noastre privind dezinformarea, hărţuirea şi discursul care instigă la ură, şi vom continua să colaborăm cu Comisia Europeană, precum şi cu autorităţile regionale şi naţionale pentru a răspunde solicitărilor şi a discuta preocupările”, se arată în mesajul TikTok.

Comisia Europeană a lansat marti proceduri oficiale împotriva TikTok pentru încălcarea obligatiei de a evalua şi atenua în mod corespunzător riscurile sistemice legate de integritatea alegerilor, în special în contextul recentelor alegeri prezidenţiale din România din 24 noiembrie.

Comisia a iniţiat procedurile pentru o presupusă încălcare a Legii privind serviciile digitale (DSA).

„Trebuie să ne protejăm democraţiile de orice fel de ingerinţă străină. Ori de câte ori suspectăm o astfel de ingerinţă, în special în timpul alegerilor, trebuie să acţionăm rapid şi ferm. În urma unor indicii serioase că actori străini au intervenit în alegerile prezidenţiale din România prin utilizarea TikTok, investigăm acum cu atenţie dacă TikTok a încălcat Legea privind serviciile digitale prin faptul că nu a abordat astfel de riscuri. Ar trebui să fie foarte clar că, în UE, toate platformele online, inclusiv TikTok, trebuie să fie trase la răspundere”, a declarat preşedinta Comisiei, Ursula von der Leyen.

Una dintre suspiciunile pe care Comisia urmează să le investigheze este dacă TikTok a atenuat cu diligenţă riscurile pe care le prezintă aspectele regionale şi lingvistice specifice ale alegerilor naţionale.

În cazul în care suspiciunile Comisiei se dovedesc a fi corecte, aceste deficienţe ar constitui încălcări ale articolului 34 şi ale articolului 35 din Regulamentul privind serviciile digitale.

Această decizie de deschidere a unei investigaţii ia în considerare informaţiile primite din rapoartele declasificate ale serviciilor de informaţii de către autorităţile române, precum şi rapoartele terţilor. Investigaţia urmează, de asemenea, analiza rapoartelor de evaluare a riscurilor prezentate de TikTok în 2023 şi 2024, răspunsurile la solicitările de informaţii ale Comisiei şi documentele interne furnizate de TikTok.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
tiktok,
comisia europeană,

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.