Profit mai mare cu peste 300% în 2015 pentru FlorideLux

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 09 februarie 2016 174 afişări

Profitul grupului FlorideLux, unul dintre cei mai mari retaileri de aranjamente florale şi cadouri online şi offline din România, a crescut, anul trecut, cu peste 300% faţă de 2014, majorîndu-se de la 50.000 euro, la circa 200.000 de euro, pe fondul optimizării costurilor şi formulei de calcul a preţurilor.

Profit mai mare cu peste 300% în 2015 pentru FlorideLux

Potrivit informaţiilor companiei, şi cifra de afaceri a companiei a crescut cu circa 13% anul trecut, ajungând la 900.000 euro. Rezultatul vine în contextul unui 2015 concentrat pe consolidarea poziţiei FlorideLux pe anumite segmente, obiectivul principal al grupului fiind profitabilitatea.

”În 2015 am ales să ne consolidăm poziţia pe anumite segmente şi să ne restrângem activitatea pe altele, întrucât am dorit să ne concentrăm pe profitabilitate. Astfel, pentru 2015 vorbim de o cifră de afaceri de aproape 900.000 de euro. Cel mai important aspect este legat de profitabilitate, unde, prin optimizarea costurilor şi a formulei de calcul a preţurilor, am reuşit să ajungem la aproape 200.000 de euro per grup, lucru foarte important în discuţiile cu eventualii investitori”,  declară Marius Dosinescu, CEO şi fondator FlorideLux.ro.

Potrivit lui Dosinescu, tot profitul raportat de companie a fost reinvestit în dezvoltare, stocuri şi achiziţii de tehnică necesară dezvoltării. Astfel, pentru 2016 FlorideLuxprevizionează o creştere de 20% faţă de 2015, având în vedere inclusiv planurile de relansare ale proiectelor cosuridelux.ro şi brazidecraciun.ro.

Conform repezentantului FlorideLux, din totalul vânzărilor online şi offline raportate anul trecut de grup, cele mai multe – aproximativ 40% - au fost înregistrate în Bucureşti, Braşov, Cluj-Napoca, Iaşi şi Timişoara.

O  evoluţie importantă în dinamica business-ului pe 2015 au avut-o şi abonamentele pe segmentul HoReCa, care au crescut cu 15% faţă de 2014. În ceea ce priveşte device-urile de pe care s-a comandat pe FlorideLux anul trecut,  34% dintre acestea au fost finalizate de pe mobil, la care se adaugă 8% din comenzi venite de pe tablete.

”Procentul poate fi chiar un pic mai mare dacă luăm în considerare faptul că mulţi s-au informat pe mobil şi au finalizat comenzile telefonic sau chiar la sediile FlorideLux.ro”, explică Marius Dosinescu.

Însă, deşi numărul comenzilor finalizate de pe mobil, din punct de vedere valoric, comenzile de pe desktop au o pondere mult mai mare, respectiv de 82% din total.

Câţi bani dau românii pe flori şi care sunt cele mai vândute buchete

Cele mai multe flori FlorideLux s-au comercializat în lunile februarie şi martie, când au fost înregistrate aproximativ 25% din totalul vânzărilor raportate anul trecut de grup.

Valoarea medie a comenzii înregistrate în 2015 pe FlorideLux.ro s-a ridicat la aproximativ 200 de lei, cele mai vândute produse fiind buchetele cu trandafiri roşii şi frezii galbene, buchetele de trandafiri, bonsaii înfloritori, buchetele de primăvară, cu lalele galbene, lalele mov, flori de wax flower înflorit şi bubleurum, şi coşurile cu flori de liliac, lalele bouvardia şi frezii.

Din totalul vânzărilor raportate anul trecut de florărie, 20% au fost asigurate de segmentul corporate, în contextul în care grupul s-a axat foarte mult pe utilizatorii finali, iar mulţi dintre cei care aveau companii au migrat către conturi de persoane fizice.

”Bugetul mediu alocat de o companie în perioada 1 - 8 Martie este de aproximativ 1.000 de euro pe comandă, care include mai multe produse, în special serii de buchete pe care le oferă angajatelor”, a mai afirmat Marius Dosinescu.

Potrivit acestuia, în 2016 bugetul mediu alocat de companii va creşte cu circa 30% faţă de 2015, având în vedere faptul că anul acesta 1 şi 8 Martie vor fi în timpul săptămânii, spre deosebire de anul anterior, când ambele au fost duminica.

Aranjamentele florale, buchetele şi cadourile asigură mai bine de 60% din volumul vânzărilor FlorideLux, florile şi aranjamentele florale pentru nuntă au o cotă de aproximativ 10% din totalul produselor comercializate de grup, restul afacerilor fiind generat de coroane.ro, brazidecraciun.ro şi cosuridelux.ro.

Cerere în căsătorie cu 299 de trandafiri

Cea mai inedită comandă primită de FlorideLux în 2015 a venit din partea unui domn din provincie, care a vrut să creeze un moment unic pentru a o cere în căsătorie pe iubita lui. Pentru a-şi pune planul în aplicare, bărbatul a comandat un coş imens cu 299 de trandafiri roşii, o inimă de petale de trandafiri pe pat şi petale de la 500 de trandafiri împrăştiate prin toată casa. Atmosfera a fost întregită de 50 de lumânări aprinse în întreaga casă, potrivit reprezentanţilor companiei.

Florăriile FlorideLux, cu o experienţă de peste 13 ani pe piaţa din România, oferă produse şi servicii de calitate precum buchete şi aranjamente florale, coşuri cadou, aranjamente flori funerare, cadouri business, concepte florale de anvergură, design profesional pentru Crăciun şi alte evenimente importante, cu livrare oriunde în România. Din iulie 2013, grupul FlorideLux s-a extins la nivel global, prin afilierea la 1800Flowers.com şi alăturarea la cea mai mare reţea de florării din lume, Bloomnet, lucru ce permite şi livrarea rapidă de buchete oriunde în lume. Primele francize FlorideLux au fost deschise în Bucureşti, Braşov, Cluj.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/profit-mai-mare-cu-peste-300-in-2015-pentru-floridelux-15055229
15055229
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.