Proprietarul Dacia construieşte un rival pentru Tesla. Maşina cu care vrea să doboare recorduri de vânzări
Constructorul auto francez Renault vrea să ţină pasul cu rivalii în încercarea de a profita de creşterea cererii pentru automobile electrice în Europa, prin lansarea de noi modele, scrie Bloomberg.
Proprietarul Dacia se gândeşte să lanseze un nou automobil electric, mai mare decât modelul actual Zoe, care să concureze cu rivali precum Model 3 de la Tesla sau ID.3 de la Volkswagen.
Noul automobil ar putea fi produs pe o platformă comună cu Nissan şi Mitsubishi Motors Corp., a declarat directorul comercial pentru automobile electrice de la Renault, Emmanuel Bouvier.
"Lucrăm la dezvoltarea unei game de modele astfel încât să acoperim toate segmentele cu automobile electrice", a spus Bouvier, adăugând că noul vehicul ar putea fi o versiune electrică a unui model existent. "Este prea devreme să spunem că vom concura direct cu Tesla dar evident că intenţionăm să acoperim o gamă mai largă din piaţă", a mai spus Bouvier, potrivit Agerpres.
Renault şi Nissan au fost printre primii constructori auto generalişti care au oferit vehicule electrice precum Renault Zoe şi Nissan Leaf însă aceste modele nu au componente majore comune. Perspectiva ca alianţa Renault-Nissan-Mitsubishi să producă noi modele în comun a fost pusă sub semnul întrebării după prăbuşirea fostului lider Carlos Ghosn.
În prezent, constructorii auto încep să îşi extindă oferta de vehicule electrice pentru a ţine pasul cu noile norme mai stricte privind emisiile poluante. Chiar dacă vânzările sunt în creştere, vehiculele electrice sunt în continuare un produs de nişă deoarece cumpărătorii sunt descurajaţi de preţurile mari, raza de acţiune limitată şi numărul redus de staţii de încărcare. Acest lucru ar putea să se schimbe după ce în reprezentanţe vor ajunge noi model precum Peugeot 208 sau ID.3 de la Volkswagen care costă fiecare aproximativ 30.000 de euro.
Renault, care anul viitor va lansa o nouă versiune a modelului electric Zoe cu o autonomie extinsă, lucrează de asemenea şi la un vehicul electric mai accesibil, a dezvăluit Bouvier. Potrivit acestuia, modelul electric low-cost K-ZE construit pentru piaţa din China şi bazat pe modelul Kwid, ar putea fi eventual utilizat pentru a produce un vehicul electric european care să fie accesibil, scrie stirileprotv.ro
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro