Românii consumă de trei ori mai puţină pastă de dinţi decât media europeană
Un român a consumat anul trecut în medie 1,5 tuburi de pastă de dinţi (75 ml), în scădere cu 17% comparativ cu 2007, în condiţiile în care creşterea preţurilor a urcat valoarea pieţei cu 40% în lei, arată o analiză a ZF pe baza datelor din piaţă.
Un român a consumat anul trecut în medie 1,5 tuburi de pastă de dinţi (75 ml), în scădere cu 17% comparativ cu 2007, în condiţiile în care creşterea preţurilor a urcat valoarea pieţei cu 40% în lei, arată o analiză a ZF pe baza datelor din piaţă. Asta înseamnă că anul trecut s-au vândut aproximativ 30 milioane de tuburi de 50 ml. În România consumul de pastă de dinţi este de trei ori mai mic comparativ cu celelalte ţări europene, la nivelul Uniunii Europene în anul 2008 media fiind de 251 ml de pastă de dinţi per capita, adică cinci tuburi, potrivit datelor Comisiei Europene. În România nu există nicio instituţie care să deţină date despre consumul de produse pentru îngrijire orală, oficialii aruncând vina unii pe alţii atunci când sunt întrebaţi de statistici care în alte ţări sunt mai mult decât normale. Totodată, întreprinderile locale care produceau pastă de dinţi au fost demolate, în prezent nemaifuncţionând nicio fabrică de pastă de dinţi. Ultimul care a plecat a fost Colgate, cel mai mare producător de pastă de dinţi din lume, care a renunţat la fabrica din Braşov în 2008.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro