Rusia îl acuză pe Rasmussen că exercită presiuni asupra anchetei privind avionul prăbuşit în Ucraina
Secretarul general al NATO Anders Fogh Rasmussen încearcă să exercite presiuni asupra investigaţiei privind prăbuşirea avionului Malaysia Airlines în estul Ucrainei, vorbind despre presupusa dovadă a unei complicităţi în această tragedie, a acuzat luni delegaţia permanentă a Rusiei la NATO.
"Secretarul general al NATO a decis să nu aştepte încheierea anchetei privind prăbuşirea zborului MH17, ci să exercite presiuni asupra ei", a comentat delegaţia, citată de Itar-Tass, în pagina electronică.
Preşedintele Comisiei pentru Afaceri Internaţionale din cadrul Dumei, Aleksei Puşkov, a criticat declaraţiile lui Rasmussen.
"Dacă Rasmussen ar avea dovezi convingătoare privind vinovăţia miliţiei în doborârea avionului Boeing, le-ar furniza", a declarat Puşkov pe Twitter. "Totuşi, el nu are nimic altceva decât retorica". "Ar fi mai bine dacă Rasmussen ar explica de ce în Libia, după «victoria» NATO, a intervenit un haos sângeros, iar acum întreaga lume şi soţia sa fug de o astfel de «democraţie»", a adăugat parlamentarul rus.
Într-un interviu acordat duminică publicaţiei franceze Midi Libre, Anders Fogh Rasmussen a declarat că separatiştii sunt vinovaţi de ce s-a întâmplat. Secretarul general al NATO ca calificat tragedia din 17 iulie drept o crimă de război.
"Avem numeroase date care arată vinovăţia separatiştilor susţinuţi de Rusia", a subliniat el. "În acelaşi timp, sprijin desfăşurarea unei anchete internaţionale independente pentru a stabili faptele", a adăugat el. Secretarul general a refuzat să precizeze ce fel de informaţii deţine NATO care să arate că vina aparţine uneia sau alteia dintre părţi.
NATO a refuzat să ofere detalii despre acest subiect, invocând politici care nu permit comentarea unor informaţii secrete.
Avionul Boeing 777 al Malaysia Airlines s-a prăbuşit în regiunea Doneţk din estul Ucrainei şi toţi cei 280 de pasageri şi 15 membri ai echipajului aflaţi la bord au murit. La 18 iulie, o sursă de la Bruxelles a declarat pentru Itar-Tass că două avioane AWACS ale NATO se aflau în misiune deasupra României şi Poloniei în momentul catastrofei.
"În momentul catastrofei, două avioane AWACS se aflau în aer: unul în spaţiul aerian al Poloniei, iar celălalt în spaţiul aerian al României. Datele obţinute de ele vor fi analizate", a declarat sursa citată. "Distanţa de locul incidentului a celui mai apropiat avion AWACS a fost de aproximativ 1.000 de kilometri. Este prea departe ca să fi văzut ce s-a întâmplat", a precizat sursa citată.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro