Schimbare totală în piaţa muncii: În trecut când o companiile disponibilizau oamenii de care nu mai aveau nevoie, astăzi se pregătesc să îi trimită pe un drum nou. Ce este procesul de reskilling şi cum ar putea salva angajaţii de la disponibilizare VIDEO
Lumea companiilor se schimbă, iar piaţa muncii, programele de training, oportunităţile de învăţare şi educare a angajaţilor urmează trendul. În trecut, atunci când o companie nu mai avea nevoie de un om ea îl putea disponibiliza. În viitor angajaţii ar putea primi o a doua şansă prin procesul de reskilling, care presupune învăţarea şi practicarea altor competenţie pentru angajator. Luiza Banyai, consultant în Transformare Organizaţională, atrage atenţia că procesul de reskilling este un concept nou, nefiind total implementat nici în România nici în afară, dar că deja se fac paşi ca acesta să devină o realitate concretă pe piaţa muncii.
„Oamenii acum au nevoie să practice, nu mai au răbdarea necesară să stea într-un training. Noi avem evenimente pe care le facem trimestrial. Primul pe care îl facem este acum în februarie este conectat cu două elemente, reskilling şi upskilling. Pentru că reskillingul va fi, este, există în momentul de faţă, dar este cumva greşit făcut încă şi nu doar în România. Reskilling înseamnă de mâine te anunţi că meseria ta nu mai este necesară şi că eu companie vin să investesc în dezvoltarea ta, te ajut să ai o altă meserie. Dacă învăţ cum să fac lucrul ăsta şi cum să te pregătesc emoţional, tu vei înţelege ce e important pentru tine şi că eşti sprijinit să poţi să treci mai departe”, a declarat Luiza Banyai, consultant în Transformare Organizaţională la ZF Live, emisiune realizată cu sprijinul Orange Business.
Mai mult, Banyai subliniază că transformarea nu va afecta doar angajaţii de la cele mai jos nivelul cel mai de jos al companiei ci se va îndrepta şi către palierele superioare. Middle managerii vor trebui să se focuseze pe interacţiunea umană, pe angajaţi şi pe comunicarea cu aceştia pentru rezultate optime.
„ Acum este important să ne reîntoarcem la ceea ce înseamnă incluziunea din perspectiva umană. Depinde ce înţelegem prin abilităţi soft, eu înţeleg prin soft este că eu, middle manager, trebuie să am cunoştinţele necesare şi să ştiu cum să transmit echipelor pe care le conduc sensul eficacităţii, nu numai al eficientizării, să pot să le explic. Abilităţile soft sunt de fapt părţi ale rolului de manager: este nevoie să înţeleagă că nu sunt singuri pe pământ, că are o echipă pe care o conduc şi este nevoie să le arate rezultatele pe care vor să le atingă şi să le ceară contribuţia”, a explicat Luiza Banyai.
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro