SIAB, lumea luxului
Editia de anul acesta a Salonului International Auto Bucuresti (SIAB) este, cel putin dupa spusele organizatorilor, mai stralucitoare ca niciodata. O editie cu suprafata de expunere mai mare, marci mai multe, noutati mai spectaculoase si, foarte probabil, vizitatori mult mai numerosi.
Editia de anul acesta a Salonului International Auto Bucuresti (SIAB) este, cel putin dupa spusele organizatorilor, mai stralucitoare ca niciodata. O editie cu suprafata de expunere mai mare, marci mai multe, noutati mai spectaculoase si, foarte probabil, vizitatori mult mai numerosi.
6 octombrie - deschiderea oficiala a SIAB ("ziua presei" in termeni pretentiosi). E ora 10:00, iar premierul Calin Popescu Tariceanu isi incepe discursul de inaugurare a Salonului Auto. In dubla calitate: de sef al Guvernului si pasionat de automobile. Vorbeste scurt. Isi exprima optimismul despre rolul industriei auto in
Cei doi au adus un element de extotism editiei de anul acesta a SIAB.
Ora 10:30. Se intra in salon. Masini artatoase. Pe langa ele, hostese pe masura. Fotoreporterii (veniti in hoarde) aproape ca nu mai stiu ce fotografiaza: fetele sau masinile.
Organizatorii SIAB-ului din acest an se lauda cu circa 40 de premiere, dintre care cea mai spectcaculoasa este prezenta la targ a marcii Aston Martin (reprezentanta de filiala din
Care este pana la urma scopul unei desfasurari de forte precum SIAB, la care participa 200 de expozanti, "intinsi" pe 38.000 de metri patrati, in hangarele de la Romaero Baneasa? "Cred ca SIAB are trei roluri. In primul rand, este o vitrina a industriei auto romanesti. Doi la mana, poate determina cresteri de vanzari pentru ultimul trimestru al anului si, nu in ultimul rand, targul raspunde si unei functii aspirationale", este de parere Thierry Hesse, vicepresedintele companiei mixte Auto Moto Cycle (AMC)-
AMC, jumatatea franceza a organizatorului, detine, pe langa salonul de la
Dincolo de spectacolul de sunet si lumini, SIAB-ul este o dubla afacere: si pentru comercianti, si pentru organizatori. Fermecati de aparitia in premiera pe piata romaneasca a unor modele de masini, din ce in ce mai multi vizitatori ai salonului auto se metamorfozeaza in clienti. La editia din 2001, s-au vandut circa 250 de masini, pentru ca doi ani mai tarziu numarul masinilor vandute direct din expozitie sa urce la 500-600.
Cat despre organizatori, cresterea numarului de participanti si de vizitatori nu poate decat sa mareasca bugetul evenimentului. Thierry Hesse, vicepresedintele AMC-APIA, crede ca numarul vizitatorilor de anul acesta ar putea creste la 250.000, fata de 200.000 in 2003. "Veniturile obtinute din vanzarea biletelor reprezinta 30% din cifra de afaceri a salonului, restul incasarilor venind de la participanti." Cum pretul unui bilet la SIAB este de 100.000 de lei (circa 3 euro), cifra de afaceri pe care mizeaza
Fabrizio Giugiaro, reprezentantul casei de design auto fondata de tatal sau, a venit la salonul romanesc din "curiozitate", dupa cum insusi declara pentru BUSINESS Magazin. Totodata, Giugiaro marturiseste ca a fost atras sa se convinga la fata locului de amploarea "fenomenului" reprezentat de industria auto romaneasca. Si daca ne uitam pe cifrele
La show-ul automobilelor desfasurat intre 7 si 16 octombrie 2005, au fost si un mare absent. Tiriac Auto (cu marcile Mercedes, Ford, Mazda, Hyundai etc) nu a participat la SIAB, preferand sa isi organizeze propriul eveniment care s-a consumat inaintea Salonului. Fiecare isi vinde imaginea dupa reteta pe care o considera mai buna.
Ideea ca toti producatorii si comerciantii simt o nevoie nebuna de promovare, generata de avantul pietei auto. Asa se explica bugetele de publicitate in crestere. Asa se explica explozia dealing-urilor auto. Asa se explica, pana la urma, si existenta SIAB. -
Urmărește Business Magazin
![](https://cnt.m.ro/c.gif?id=&pid=341)
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro