Signal nu va înlocui WhatsApp. O spune chiar Brian Acton, omul care este co-fondator al ambelor aplicaţii şi preşedinte al Fundaţiei Signal
Descărcările aplicaţiei de mesagerie Signal au crescut cu 4.200% la începutul anului, după ce WhatsApp a anunţat o serie de termeni şi condiţii pe care utilizatorii sunt obligaţi să le accepte şi care care implică schimb de informaţii între serviciul de mesagerie WhatsApp şi Facebook, compania-mamă a acestuia.
Însă Signal nu va înlocui WhatsApp, este de părere Brian Acton, care s-a aflat atât în echipa iniţală care a fondat WhatsApp, cât şi în cea care a fondat Signal, el fiind acum preşedintele executiv al Fundaţiei Signal.
Cele două aplicaţii au scopuri foarte diferite, a declarat Brian Acton pentru TechCrunch, săptămâna aceasta.
Acton a ajutat la dezvoltarea aplicaţiei Signal. Tot el a fost co-fondator al WhatsApp, aplicaţie care a fost vândută către Facebook pentru 22 de miliarde de dolari în 2014.
„Nu am nicio dorinţă să facem toate lucrurile pe care le face WhatsApp”, a declarat Acton, deşi el nu a specificat cu exactitate care sunt părţile pe care nu le va replica.
El a spus că se aşteaptă ca oamenii să se bazeze pe Signal pentru a discuta cu familia şi prietenii apropiaţi, în timp ce continuă să folosească WhatsApp pentru alte conversaţii.
„Dorinţa mea este de a le da oamenilor libertatea de a alege”, a declarat Acton, adăugând că „nu este vorba despre un scenariu de tipul învingătorul ia totul”.
Brian Acton a fost un critic vocal al companiei Facebook în ultimii ani şi chiar i-a încurajat pe utilizatori în 2018 să-şi şteargă conturile de Facebook.
Anterior, Acton a declarat că a părăsit WhatsApp în 2017 „din cauza unor diferenţe legate de utilizarea datelor utilizatorilor şi de publicitatea targetată”.
Presa internaţională scria la acel moment că Brian Acton a părăsit compania cu scandal, după ce Mark Zuckerberg nu a respectat promisiunile pe care i le făcuse la achiziţia WhatsApp. Printre promisiunile stabilite cel puţin verbal exista ideea ca WhatsApp să nu integreze niciodată reclame şi să nu colecteze datele utlizatorilor – nu în modul în care s-a dovedit între timp că o făcea Facebook.
În 2018, Brian Acton a ajutat la dezvoltarea Fundaţiei Signal alături de CEO-ul Moxie Marlinspike şi a pus la bătaie 50 de milioane de dolari din propriile fonduri pentru acest proiect, potrivit Business Insider.
Signal, o aplicaţie creată iniţial în 2014, s-a concentrat pe intimitatea utilizatorilor şi a promis că nu va vinde niciodată datele utilizatorilor către terţi şi că nu va introduce reclame în aplicaţie.
În data de 6 ianuarie WhatsApp a anunţat o schimbare a termenilor de utilizare pe care îi obligă pe utilizatori să o accepte pentru a putea folosi aplicaţia în continuare. Aceste schimbări înseamnă că utilizatorii sunt obligaţi să accepte că datele lor, inclusiv numărul de telefon şi locaţia, vor fi transmise către Facebook.
WhatsApp a clarificat că aceste modificări îi vor afecta doar pe utilizatorii din afara Uniunii Europene şi a Marii Britanii.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro