LIVE: CONFERINŢA BM. Cum transformă companiile din România viitorul prin inovaţie şi sustenabilitate?

Sphera Franchise Group, care deţine francizele KFC, Pizza Hut şi Taco Bell, a închis primul semestru cu vânzări consolidate de 444,5 milioane lei, în creştere cu 46%, şi un profit net de 5,2 milioane lei, faţă de pierderi de 22 mil.lei în S1 2020

Autor: Roxana Rosu Postat la 31 august 2021 104 afişări

Sphera Franchise Group, care deţine francizele KFC, Pizza Hut şi Taco Bell, a închis primul semestru cu vânzări consolidate de 444,5 milioane lei, în creştere cu 46%, şi un profit net de 5,2 milioane lei, faţă de pierderi de 22 mil.lei în S1 2020

Grupul de restaurant Sphera Franchise Group, care deţine francizele KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România şi care dezvoltă brandul KFC şi în Republica Moldova şi Italia, a închis primul semestru cu vânzări consolidate de 444,5 milioane de lei, în creştere cu 46% , şi un profit net de 5,2 milioane lei, faţă de pierderi de 22 milioane de lei în S1 2020, evoluţie susţinută mai ales de rezultate record din al doilea trimestru din 2021, arată raportul financiar publicat marţi la BVB.

Rezultatul EBITDA normaliat a fost de 30,7 milioane de lei, faţă de 1,5 milioane de lei în S1 2020. Pentru perioada de 6 luni încheiat la 30 iunie 2021, EBITDA a fost normalizat pentru a exclude penalităţile cumulate datorate Pizza Hut Europe (Master Franchisor ) pentru restaurantele ce urmează să fie deschise în 2019 a căror inaugurare a fost amânată pentru perioade viitoare.

”După o lungă perioadă de instabilitate cauzată de nouă pandemie de coronavirus, Sphera Franchise Group a închis T2 2021 cu rezultate record, înregistrând cel mai bun al doilea trimestru din istoria companiei, cu vânzări consolidate de 233,1 milioane RON pe toate cele trei pieţe de activitate, o creştere de 119% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. În ciuda restricţiilor în vigoare şi a limitărilor aferente restaurantelor la interior, restaurantele KFC prezente în România, Italia şi Republica Moldova, precum şi Taco Bell din România au prosperat în perioada aprilie - iunie 2021, înregistrând cele mai bune vânzări pentru acea perioadă a anului ” .

În primele şase luni ale anului 2021, cheltuieli în restaurant au crescut într-un ritm mai lent decât cifra de afaceri, ajungând la 408,7 milioane RON, sau creştere de 37% faţă de S1 2020.

În S1 2021, Sphera a deschis 4 restaurante noi - 2 restaurante KFC în România, în Sfântu Gheorghe şi în Braila, 1 restaurant KFC în Italia - prima locaţie Drive Thru în afara României, în localitatea Pomezia din provincia Lazio şi 1 restaurant Taco Bell, în Palas Mall din Iaşi.

În acelaşi timp, în România, un restaurant Pizza Hut Delivery a fost identificat ca neviabil şi închis, fiind deja depreciat la 31 decembrie 2020. În consecinţă, la 30.06.2021, Sphera opera 161 de restaurante, dintre care, 140 cu sediul în România (88 KFC, 21 Pizza Hut, 17 Pizza Hut Delivery şi 12 restaurante Taco Bell, 1 restaurant sub brandul Paul şi 1 sub franciză PHD), 19 restaurante KFC în Italia şi 2 în Moldova.

Compania îşi menţine estimări pentru anul 2021, respectiv vânzări totale de 1,15 miliarde lei, un profit din exploatare de 150,5 milioane de lei şi EBITDA normalizat de 95 milioane de lei.

Sphera are o capitalziare de 719 milioane lei, iar de la începutul anului acţiunile companiei s-au apreciat cu 26% la BVB, după tranzacţii de 56 milioane lei.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
restaurante,
romania,
pizza,
crestere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.