Spre ce activităţi se vor îndrepta românii în perioada de după izolare şi ce nu vor mai face de acum încolo
Cele două luni de izolare şi situaţia încă fragilă în ceea ce priveşte pericolul de infectare cu virusul COVID-19 îşi vor pune amprenta asupra comportamentului de consum al românilor, aceştia fiind tentaţi să aleagă mai multe activităţi în aer liber şi vacanţe în interiorul ţării, potrivit unui studiu realizat de compania de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox şi compania de cercetare MKOR Consulting.
Odată cu ridicarea restricţiilor, proces ce are loc treptat, începând cu 15 mai, principalele activităţi pe care românii îşi doresc să le facă mai des sunt plimbările în parc (32%), petrecerea vacanţelor în România (26%) şi activităţile sportive în aer liber (25%), urmate de participarea la evenimente culturale (17%), antrenamente la sala de fitness (15%) şi vizite la locurile de joacă pentru copii (14%).
La polul opus, principalele activităţi care vor fi realizate mai rar sunt legate de ieşitul la masă în mall (53%), călătoriile în străinătate (45%) şi mersul la cinematograf (45%), reiese dintr-un sondaj realizat pe un număr de 600 de respondenţi din toate judeţele ţării. Sondajul a fost realizat în perioada 14 – 18 mai, cele mai multe răspunsuri provenind de la persoane din Bucureşti – Ilfov (45%), Prahova (7%), Constanţa (4%), Cluj, Iaşi, Timiş, Braşov şi Galaţi (cate 3%).
Desi românii sunt mari consumatori de centre comerciale, 30% dintre respondenţi declarând că obişnuiau să meargă cel puţin o dată pe săptămână la mall pentru a lua masa, în timp ce 18% vizitau mallurile cel puţin o dată pe săptămână pentru cumpărături de articole vestimentare, comportamentul lor se va schimba cel puţin pe termen scurt, atât pe fondul tendinţei de a evita spaţiile aglomerate, cât şi ca urmare a constrângerilor de natură economică. În plus, perioada petrecută în izolare a crescut ponderea consumatorilor familiarizaţi cu comerţul online, iar retailerii din aceasta categorie vor caută să îşi menţină clienţii şi cota de piaţă.
Achiziţiile de produse electronice şi electrocasnice şi cele de articole pentru casa şi gradina sunt mai „protejate”, în condiţiile în care consumatorii caută să îşi upgradeze device-urile pentru a rămâne conectaţi şi a avea opţiuni pentru petrecerea timpului liber indoor, dar şi să îşi îmbunătăţească gradul de confort din propriile locuinţe, în cazul impunerii unor noi restricţii de deplasare.
„După trei luni de restricţii, în care principala temă de discuţie pe agenda publică a fost evoluţia pandemiei Covid-19 şi măsurile de limitare a răspândirii virusului, este normal să existe o reticenţă faţă de comerţul fizic, care presupune contact direct cu persoane necunoscute, din afara cercului restrâns. Cu toate acestea, pe măsură ce oamenii se vor adapta la noua normalitate, situaţia medicală fiind una controlabilă, suntem convinşi că instinctele de a socializa şi de a experimenta vor răzbate, oamenii urmând să îşi reia în cea mai mare parte vechile obiceiuri. Este rezonabil să considerăm că numărul de vizitatori ai centrelor comerciale va scădea, dar ne aşteptăm la o creştere a numărului de produse şi implicit a bonului mediu de consum la fiecare vizită de cumpărături. În ciuda faptului că multe din cumpărături în această perioadă s-au concentrat în mediul online, suntem încrezători că oamenii vor îmbrăţişa redeschiderea centrelor comerciale atât pentru experienţa de shopping, cât şi pentru numeroasele activităţi sociale pe care centrele comerciale le oferă, lucruri ce greu pot fi redate pe monitorul unui device, indiferent de diagonala acestuia” , spune Bogdan Marcu, partner, Retail Agency, Cushman & Wakefield Echinox.
Magazinele considerate neesenţiale din cadrul centrelor comerciale din România şi-au suspendat activitatea la finalul lunii martie, proces ce a afectat peste 9.000 de unităţi comerciale. Începând cu 1 iunie, magazinele situate în centre comerciale cu o suprafaţă mai mică de 15.000 de metri pătraţi, precum şi cele cu acces direct din exterior, şi-au reluat activitatea, iar din 15 iunie a fost anunţată redeschiderea magazinelor din proiectele de peste 15.000 de metri pătraţi, activitatea restaurantelor şi a locurilor de joaca urmând a fi în continuare restrictionata.
Clasamentul activităţilor care vor fi practicate mai des, dupa ridicarea restricţiilor
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro