Surpriză de proporţii în primele date despre consum în 2021: În Bucureşti vânzările s-au prăbuşit şi consumul a intrat în teritoriu negativ. Ruralul şi urbanul mic însă „duduie“. Per total, la nivel naţional vânzările de bunuri de larg consum au crescut cu 6,3% în ianuarie-februarie 2021 faţă de aceeaşi perioadă din anul anterior

Autor: Cristina Roşca Postat la 18 aprilie 2021 80 afişări

În mediul rural şi în oraşele mici, de sub 50.000 de locuitori, consumul a cres­cut puternic în primele două luni din an comparativ cu aceeaşi pe­rioa­dă din 2020, astfel că vânzările de alimente, bunuri de îngrijire personală şi a locuinţei au un plus de peste 14%, arată o ana­liză a companiei de cercetare de piaţă RetailZoom.

Surpriză de proporţii în primele date despre consum în 2021: În Bucureşti vânzările s-au prăbuşit şi consumul a intrat în teritoriu negativ. Ruralul şi urbanul mic însă „duduie“. Per total, la nivel naţional vânzările de bunuri de larg consum au crescut cu 6,3% în ianuarie-februarie 2021 faţă de aceeaşi perioadă din anul anterior

În mediul rural şi în oraşele mici, de sub 50.000 de locuitori, consumul a cres­cut puternic în primele două luni din an comparativ cu aceeaşi pe­rioa­dă din 2020, astfel că vânzările de alimente, bunuri de îngrijire personală şi a locuinţei au un plus de peste 14%, arată o ana­liză a companiei de cercetare de piaţă RetailZoom. Ritmul este de peste două ori mai rapid decât cel de la nivelul întregii pieţe.

Mai mult, această zonă a ţării este cea care a săltat consumul în perioada ianuarie-fe­bruarie 2021 faţă de aceleaşi luni din 2020 în contextul în care datele pentru Bucureşti in­dică o scădere de 3,7% a vânzărilor de bu­nuri de larg consum. Declinul în Capitală se poate remarca pe toate cele trei segmente prin­cipale ale pieţei - alimente, bunuri de în­grijire personală şi a locuinţei -, conform RetailZoom.

Per total, piaţa de FMCG a crescut cu 6,3% în primele două luni din an faţă de ianuarie-februarie 2020.

Informaţiile sunt întărite şi de jucătorii din piaţă care spun şi afirmau încă din 2020 că ruralul a devenit tot mai vizibil în consum.

„O parte dintre cei care mergeau în mod frecvent în oraşele mai mari pentru a-şi face cum­părăturile, fiind forţaţi de pandemie să se orienteze către magazinele mai apro­pia­te de casă, şi-au dat seama că o mare parte din arti­colele pe care ei le cumpărau le găsesc la pre­ţuri bune fără să mai facă zeci de kilo­me­tri dus-întors. Unii şi-au schimbat atitudinea fa­ţă de comerţul tradiţional şi ne-au obligat în ace­laşi timp pe noi să listăm şi pro­duse mai scum­pe, de o calitate superioa­ră“, spu­nea recent Ionel Popa, proprietarul busi­nessului Dinatos din comuna Băleni, judeţul Galaţi. Compania ope­rează un magazin LaDoiPaşi.

Creşterea consumului în rural e susţi­nu­tă însă şi de întoarcerea în ţară în 2020, în pan­de­mie, a unor români care lucrau peste hotare.

„În 2020 s-au întors acasă circa 1,5-2 mi­lioane de români. Cred că avem un volum de con­sumatori mai mare. Creşterea consumu­lui se vede în magazinele de proximitate, în spe­cial în cele din mediul rural, ele fiind tot­odată şi cele care au compensat pierderile din HoReCa în 2020“, spune şi Mihai Voicu, general manager al Bergenbier, unul dintre cei mai mari jucători din industria berii.

Această revenire acasă pentru români - mulţi în mediul rural sau în urbanul mic - se vede şi în piaţa de construcţii şi în cele co­nexe precum materiale de construcţii. În pa­ra­lel cu dezvoltarea rezidenţială din marile ora­şe, iau amploare şi zonele limitrofe acestora.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.