Surpriză de proporţii în primele date despre consum în 2021: În Bucureşti vânzările s-au prăbuşit şi consumul a intrat în teritoriu negativ. Ruralul şi urbanul mic însă „duduie“. Per total, la nivel naţional vânzările de bunuri de larg consum au crescut cu 6,3% în ianuarie-februarie 2021 faţă de aceeaşi perioadă din anul anterior
În mediul rural şi în oraşele mici, de sub 50.000 de locuitori, consumul a crescut puternic în primele două luni din an comparativ cu aceeaşi perioadă din 2020, astfel că vânzările de alimente, bunuri de îngrijire personală şi a locuinţei au un plus de peste 14%, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă RetailZoom.
În mediul rural şi în oraşele mici, de sub 50.000 de locuitori, consumul a crescut puternic în primele două luni din an comparativ cu aceeaşi perioadă din 2020, astfel că vânzările de alimente, bunuri de îngrijire personală şi a locuinţei au un plus de peste 14%, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă RetailZoom. Ritmul este de peste două ori mai rapid decât cel de la nivelul întregii pieţe.
Mai mult, această zonă a ţării este cea care a săltat consumul în perioada ianuarie-februarie 2021 faţă de aceleaşi luni din 2020 în contextul în care datele pentru Bucureşti indică o scădere de 3,7% a vânzărilor de bunuri de larg consum. Declinul în Capitală se poate remarca pe toate cele trei segmente principale ale pieţei - alimente, bunuri de îngrijire personală şi a locuinţei -, conform RetailZoom.
Per total, piaţa de FMCG a crescut cu 6,3% în primele două luni din an faţă de ianuarie-februarie 2020.
Informaţiile sunt întărite şi de jucătorii din piaţă care spun şi afirmau încă din 2020 că ruralul a devenit tot mai vizibil în consum.
„O parte dintre cei care mergeau în mod frecvent în oraşele mai mari pentru a-şi face cumpărăturile, fiind forţaţi de pandemie să se orienteze către magazinele mai apropiate de casă, şi-au dat seama că o mare parte din articolele pe care ei le cumpărau le găsesc la preţuri bune fără să mai facă zeci de kilometri dus-întors. Unii şi-au schimbat atitudinea faţă de comerţul tradiţional şi ne-au obligat în acelaşi timp pe noi să listăm şi produse mai scumpe, de o calitate superioară“, spunea recent Ionel Popa, proprietarul businessului Dinatos din comuna Băleni, judeţul Galaţi. Compania operează un magazin LaDoiPaşi.
Creşterea consumului în rural e susţinută însă şi de întoarcerea în ţară în 2020, în pandemie, a unor români care lucrau peste hotare.
„În 2020 s-au întors acasă circa 1,5-2 milioane de români. Cred că avem un volum de consumatori mai mare. Creşterea consumului se vede în magazinele de proximitate, în special în cele din mediul rural, ele fiind totodată şi cele care au compensat pierderile din HoReCa în 2020“, spune şi Mihai Voicu, general manager al Bergenbier, unul dintre cei mai mari jucători din industria berii.
Această revenire acasă pentru români - mulţi în mediul rural sau în urbanul mic - se vede şi în piaţa de construcţii şi în cele conexe precum materiale de construcţii. În paralel cu dezvoltarea rezidenţială din marile oraşe, iau amploare şi zonele limitrofe acestora.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro