„Taxa de protecţie“ din şcolile româneşti. „Mi-a zis fata că nu înţelege nimic, dar de când merge la el la meditaţii îi dă note mari“
Considerate imorale, dar tolerate de lege şi acceptate tacit în învăţământ, meditaţiile date de profesori propriilor elevi ridică mari semne de întrebare. Atât elevi, cât şi părinţi sau profesori, vorbesc despre acest fenomen periculos ca unul imoral, dar nimeni nu face nimic concret în această direcţie.
„La începutul clasei a IX-a, le-a dat copiilor un test la care au luat foarte mulţi nota 3. A mers la profesorul respectiv la meditaţii. Au fost şi alţi elevi. Erau împărţiţi pe ture şi nu făceau nimic. Mi-a zis fata că nu înţelege nimic, dar de când merge la meditaţii primeşte note mari. A dat Bacul din materia respectivă şi a luat notă bună, însă pe toată perioada clasei a dousprezecea a luat ore de meditaţii şi de la un alt profesor”, a declarat un părinte din Lugoj, judeţul Timiş, sub protecţia anonimatului. „Dacă nu mergeai la ore, te scotea la tablă. Nu ştiai cât ştie cel de la ore, îţi dădea exerciţii foarte grele şi primeai notă mică.
Dacă mergeai, la ore erai privilegiat. Stăteai în bancă tot semestul şi luai note bune şi foarte bune, fără prea mult efort”, povesteşte un fost elev de la Colegiul Naţional Coriolan Brediceanu din Lugoj mecanismul prin care elevii au fost „ajutaţi” să meargă la ore. „Eu merg la ore, dar nu la profesorii cu care fac cursuri la şcoală. Am colegi care merg la ore la profesorii de la şcoală, dar nu am sesizat să fie avantajaţi”, a declarat o elevă de clasa a VIII-a de la o şcolă din Lugoj.
Cititi mai multe pe www.adevarul.ro
Citeste mai mult: adev.ro/o16ej0
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro