Ultimii mohicani ai comerţului alimentar din România: cei mai puternici zece independenţi au afaceri cumulate de 1,4 miliarde de lei, mai puţin decât cel mai mic retailer străin

Postat la 20 noiembrie 2018 106 afişări

Ultima lună a fost marcată de două ştiri importante pentru comerţul tradiţional local, prima viza renunţarea grupului Agricola Bacău la divizia de retail propriu, iar cea de-a doua este cea privind discuţiile dintre Mega Image şi grupul vâlcean Zanfir, gigantul belgiano-olandez având în plan să preia reţeaua locală de magazine.

Ultimii mohicani ai comerţului alimentar din România: cei mai puternici zece independenţi au afaceri cumulate de 1,4 miliarde de lei, mai puţin decât cel mai mic retailer străin

Cele două mutări confirmă astfel o direcţie de mers a comerţului alimentar local, împărţit între jucătorii străini şi cei locali. Mai exact, co­merţul modern este terenul de „joacă“ a zece reţele in­ternaţionale care au împreună 2.500 de hi­permarketuri, super­marketuri, magazine de proximitate modernă, discount şi cash & carry şi afaceri cumulate de 11 mld. euro.

La polul opus se află 60.000-70.000 de mici comercianţi locali care au afaceri de circa 9 mld. euro, potrivit celor mai recente date statistice. Ponderea comerţului tradiţional scade an de an, ajungând la circa 40% astăzi, la fel şi numărul de magazine care fie trag obloanele, fie acceptă să intre sub umbrela unei reţele internaţionale. Aceste preluări nu sunt o noutate pe piaţa din România, „rechinii“ internaţionali precum Carrefour, Mega Image, Auchan sau Profi făcând de-a lungul anilor mai multe achiziţii de reţele locale. Aceste achiziţii asigură lanţurilor străine pe de-o parte poziţii bune în anumite pieţe şi pe de altă parte le asigură o cotă de piaţă mai mare.

Cititi mai multe pe www.zf.ro

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert,
afaceri,
romania,
scadere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.