Un cercetător de la Harvard dă cărţile pe faţă şi dezvăluie care este abilitatea crucială care poate propulsa o carieră şi pe care foarte puţini oameni o au cu adevărat
În decursul unui deceniu de predare şi cercetare în cadrul şcolii de afaceri şi drept a prestigioasei universităţi Harvard, cercetătoarea Heidi K. Gardner a reuşit să identifice ceea ce ea numeşte „una dintre cele mai căutate abilităţi” din lume. Conform lui Gardner, acest skill poate asigura o ascensiune solidă pe plan profesional, scrie CNBC.
„Când tinerii îmi cer sfaturi despre carieră le spun întotdeauna: Nu vă concentraţi doar pe propriile realizări. Învăţaţi să fiţi un colaborator bun”, a declarat Heidi K. Gardner.
Când vine vorba despre angajare, colaboratorii adevăraţi se numără printre cei mai doriţi angajaţi. Aceştia dau un randament mai bun, sunt promovaţi mai repede şi sunt remarcaţi rapid de conducerea de la vârful unei companii.
În contextul studiului făcut, ceea ce a surpins-o pe cercetătoare este fapul că foarte puţini oameni posedă această abilitate, în special ea regăsindu-se foarte greu în rândul bărbaţilor.
Un studiu McKinsey din 2021 a constatat că femeile lideri, în comparaţie cu bărbaţii, au fost de aproximativ două ori mai predispuse să petreacă timp pentru a face eforturi de colaborare care nu au legătură directă cu jobul lor.
Să fii un colaborator bun nu este uşor. Dar obiectivul principal este simplu: aducerea oamenilor împreună pentru a rezolva probleme şi a învăţa ceva nou.
Cei trei paşi pentru a deveni un colaborator excepţional:
- Fiţi incluziv: Indiferent dacă sunteţi sau nu liderul proiectului, luaţi măsuri pentru a atrage laolaltă persoane diverse. Aceste persoane nu ar trebui să aibă doar domenii de cunoştinţe diferite. Ar trebui să reprezinte, de asemenea, medii profesionale, vârste şi experienţe de viaţă diferite.
- Arătaţi apreciere şi recunoaştere: Un studiu realizat de profesorul Boris Groysberg, de la Harvard Business School, a constatat că angajaţii, în special bărbaţii, consideră sprijinul colegilor necondiţionat. În timpul interviurilor de angajare, pentru că nu au reuşit să aprecieze cât de mult sprijin au primit din partea colegilor lor, ei credeau că sunt mai independenţi şi mai capabili decât erau în realitate.
- Cereţi ajutor: Dacă sunteţi însărcinat să prezentaţi un raport de vânzări în fiecare săptămână, dar o faceţi exclusiv de unul singur, acest lucru ar putea sugera că credeţi că opinia dumneavoastră este cea mai valoroasă. Dar dacă ajungeţi la experţi din diferite departamente pentru a obţine informaţii, datele dumneavoastră vor fi mai credibile.
În final, nu uitaţi să menţionaţi numele celor care au contribuit, precum şi expertiza lor. Acest lucru va conferi mai multă credibilitate raportului dumneavoastră.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro