Un fum de lux

Postat la 27 februarie 2007 2 afişări

Saptamana aceasta British American Tobacco lanseaza doua noi tipuri de tigarete Dunhill, ce deschid un nou segment pe piata romaneasca de profil: super lux.

Saptamana aceasta British American Tobacco lanseaza doua noi tipuri de tigarete Dunhill, ce deschid un nou segment pe piata romaneasca de profil: super lux.

 

Pana la inceputul acestei saptamani, cele mai scumpe tigari de pe piata romaneasca se vindeau la 5,7 lei (Vogue Aroma) si 5,4 lei (Vogue, Parliament si Dunhill). De-acum insa exista unele si mai scumpe - la 6 lei: Dunhill Fine Cut in variantele Blue si Star Blue. Avand dimensiuni similare cu Kent 100 (cunoscut drept "Kent lung"), noile tigarete sunt mai lungi decat cele trei variante de Dunhill (gold, red, blue) lansate de aproape doi ani si care au ajuns acum, conform unor surse din piata, la o cota de piata valorica intre 1 si 2%. Dincolo de imagine, varianta Fine Cut a tigarilor Dunhill difera si prin continut de alte tipuri de tigarete, pentru ca foile de tutun sunt taiate in 46 de fragmente pe inch patrat (25,4 mm patrati), fata de standardul obisnuit de 28 de fragmente pe inch.

 

Cat de mare insa este segmentul de piata pe care si-l pot asigura noile produse, daca variantele din aceeasi gama n-au castigat, vreme de aproape doi ani, decat ceva mai mult de un procent din piata? Compania care lanseaza noul Dunhill, British American Tobacco (BAT), nu a oferit informatii pana la ora inchiderii editiei. Dar sunt cel putin doua argumente pentru inventarea unui nou segment de pret. Unu: tigaretele scumpe sunt cele mai fumate in Romania, avand o cota de piata de circa 40% din valoarea totala a vanzarilor de tutun din 2006. Doi: graficul de crestere a accizelor la tigarete va impinge preturile tigarilor catre pragul de 7-8 lei pe pachet in urmatorii trei-patru ani. In aceste conditii, este de asteptat ca segmentul premium, ce cumuleaza si tigaretele de lux, sa creasca in continuare. Pentru ca diferenta de 10-20 de bani pe pachete isi pierde din impact la preturi ce vor varia intre 6 si 8 lei.

 

Din acest motiv, piata sufera o condensare catre segmentele superioare de pret, marcile ce au acum cele mai mici preturi (ca Snagov, Carpati, More, Viceroy necartonat sau Winchester) indreptandu-se spre declin. Pentru ca multi din fumatorii ce nu tin pasul scumpirilor se orienteaza catre produsele de contrabanda. "Piata neagra a depasit la finalul anului trecut 15% din totalul pietei", sustine Gilda Lazar, Corporate Affairs Director la Japan Tobacco International (JTI).

 

In afara de experiente neplacute cu produsul cumparat in mod curent, prezenta altor marci pe piata la preturi similare este cel mai important factor care determina consumatorul sa-si cumpere o alta marca de tigarete, conform unui studiu Mercury Research. Iar cu cat este mai mica diferenta de preturi dintre marcile de tigarete, cu atat mai mare este tentatia fumatorului de a migra catre un produs mai scump, care sa-i exprime situatia sau aspiratiile in materie de stil de viata. Motiv pentru care chiar daca nu au cote de piata care sa atinga macar un procent, la vanzare se gasesc deja tigari cu pret de 7,4 lei (Davidoff, importat), 10 lei (Sobraine clasic, produs local) sau 20 de lei (Sobraine cartonat, de import). Iar inainte de Dunhill Fine Cut, la sfarsitul anului trecut, JTI a lansat tigaretele Seven Stars (5,1 lei). Reprezentantii Philip Morris International nu au dorit sa comenteze in legatura cu o eventuala intrare pe acest segment.

 

Dunhill Fine Cut ii tinteste pe fumatorii care prefera acum segmentul premium, ce cuprinde Camel, Marlboro, Parliament, Kent, Dunhill si Vogue. Marci ale caror vanzari au insemnat peste 500 mil. euro in 2006, dintr-o piata totala ce s-a apropiat de 1,5 mld. euro. Piata tutunului este ca valoare cea mai mare piata a bunurilor de larg consum din Romania si este chiar sensibil mai mare fata de cea a electronicelor si electrocasnicelor, a carei valoare s-a plasat anul trecut la circa 900 mil. euro. Este de inteles deci fervoarea concurentei, atunci cand fiecare procent din piata "costa" nu mai putin de 15 mil. euro.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Un fum de lux
/actualitate/un-fum-de-lux-1008344
1008344
comments powered by Disqus
1 second of 1 minute, 7 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:01
01:06
01:07
 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.

www.zf.ro
Impactul real al tarifelor preşedintelui Trump: La ce preţ ar putea ajunge un iPhone dacă tarifele rămân în picioare? Costurile urcă de până la 10 ori