Un judeţ introduce în premieră un sistem de identificare a elevilor care abandonează şcoala
Un sistem de identificare a elevilor care abandonează şcoala, prin suprapunerea CNP-urilor, astfel că se poate interveni în timp real pentru reducerea acestui fenomen, a fost implementat, în premieră, de Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Cluj, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Şeful ISJ Cluj, Valentin Cuibus, a declarat, miercuri, corespondentului MEDIAFAX, că fiecare caz de abandon şcolar identificat este trimis primăriilor care sunt obligate să verifice situaţia în cadrul familiilor şi, dacă este cazul, să îi sancţioneze pe părinţii care nu îşi lasă copiii să frecventeze şcoala.
„Problema abandonului şcolar este una care ne preocupă foarte tare şi asupra căreia nu am avut un control real. Apărea problema înregistrării elevului în sistem, astfel că ne-a venit ideea suprapunerii CNP-ului elevilor din anul şcolar anterior cu cei din anul în curs, în aşa fel încât putem vedea imediat dacă un elev nu mai apare, dacă nu mai este înscris la şcoală. Vedem că din numărul de elevi de anul trecut au dispărut o sută şi aflăm de la ce şcoli sunt. În acel moment, se întocmeşte o adresă către primăriile pe raza cărora funcţionează şcolile respective care au obligaţia să verifice în familii situaţia, să discute cu părinţii ce s-a întâmplat, pentru că vorbim de învăţământ obligatoriu. Primăriile pot lua inclusiv măsura sancţionării părinţilor care nu îşi trimit copiii la şcoală. Nu ştiu să mai fie aplicată în ţară această metodă”, a spus Cuibus.
Acesta a subliniat că prin soluţia adoptată se încearcă prevenirea abandonului şcolar în condiţiile în care se poate interveni punctual.
„Este o bază de date care ne dă o serie de informaţii foarte utile şi pe care putem să o folosim, luând măsuri în timp real. Scopul este să îi readucem pe copii la şcoală, să evităm abandonul. Situaţia cea mai dificilă o regăsim la trecerea din clasa a 8-a în clasa a 9-a”, a explicat şeful ISJ Cluj.