Un proiect vechi de aproape 10 ani ar putea deveni realitate: amenajarea "Bulevardul Liniei", care ar decongestiona traficul într-una dintre cele mai aglomerate zone, în discuţii la Primăria Capitalei
Un proiect vechi de aproape 10 ani, care prevede construirea unei noi artere de circulaţie, denumită „Bulevardul Liniei”, în cartierul Militari, este analizat de specialiştii din departamentul de infrastructură al Primăriei Municipiului Bucureşti.
Unul dintre cele mai aglomerate bulevarde din Capitală - Iuliu Maniu - ar putea fi decongestionat. Acest lucru ar fi posibil prin amenajarea unei artere de circulaţie care să preia traficul de pe bulevardele Timişoara şi Iuliu Maniu.
Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, împreună cu ministrul Transporturilor, Felix Stroe, au semnat, recent, un protocol de trecere a mai multor terenuri de la Transporturi la PMB, printre care şi Strada Liniei.
În prezent, pe această stradă, aflată la graniţa dintre cartierele Militari şi Drumul Taberei, şi care trece printre bulevardele Iuliu Maniu şi Timimişora, se găseşte o linie de cale ferată, dezafectată. Chiar dacă este trecută în acte ca fiind o stradă, accesul pe o bună parte de pe această arteră este extrem de îngreunat de prezenţa gunoaielor care nu au mai fost curăţate de ani buni.
Practic, din cauza procedurilor birocratice, această arteră este în prezent o „linie moartă”, dar care are lăţimea necesară pentru a putea fi transformată într-un bulevard, ce ar putea trage foarte mult din traficul infernal de pe Iuliu Maniu.
„Deocamdată suntem doar la nivel de discuţii, pentru că tocmai au fost începute procedurile de transferare a terenurilor la primărie. Este un proiect foarte important, mai ales că este vorba de unul care ar fluidiza traficul din Bucureşti. Dar, repet, sunt mulţi paşi de parcurs. Trebuie să vedem exact, pe hârtie, să analizăm dacă se poate realiza sau dacă în calea investiţiei vor fi obstacole, precum exproprieri. Proiectul este la nivel de discuţie”, a declarat, pentru Mediafax, viceprimarul Capitalei, Aurelian Bădulescu.
De altfel, obstacolele pe care le menţionează reprezentantul PMB se pot observa cu uşurinţă la faţa locului, acolo unde, foarte aproape de calea ferată dezafectată există câteva construcţii şi proprietăţi precum terase, blocuri noi şi chiar mall-ul Afi Cotroceni, iar prezenţa lor va îngreuna foarte mult procesul de proiectare şi ulterior de construire a arterei.
Potrivit unui răspuns trimis Mediafax de către către reprezentanţii PMB, dacă va fi construită, artera ar urma să plece din zona Palatul Cotroceni – Răzoare şi ar urma să ajungă, cel mai probail, în Şoseaua de Centură a Bucureştiului.
„Dupa finalizarea tuturor procedurilor legale de transfer, pe acest teren PMB va construi o arteră de penetraţie Strada Liniei - Bdul Geniului”, se arată în răspunsul municipalităţii.
În prezent, în Capitală există în desfăşurare construierea drumului expres „Penetraţie Splai – Autostrada Bucueşti –Piteşti”, care presupune crearea unei ale ieşiri din Capitală, pe A1, în afară de Bulevardul Iuliu Maniu.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro