Val de falimente în retailul de fashion din Polonia. Branduri poloneze renumite dispar unul după altul de pe piaţă
Un nou brand renumit din Polonia a intrat în faliment, scrie Warsaw Voice. Este vorba de compania Redan, care deţine branduri bine cunoscute ca Troll şi Top Secret. Compania a fost înfiinţată în Lodz, în 1995.
Un nou brand renumit din Polonia a intrat în faliment, scrie Warsaw Voice. Este vorba de compania Redan, care deţine branduri bine cunoscute ca Troll şi Top Secret. Compania a fost înfiinţată în Lodz, în 1995.
De la bun început, compania a avut legături cu industria vestimentară. Mai întâi a fost creat brandul Top Secret, mai apoi magazinele Troll, cât şi Drywash şi TXM. După aproape 30 de ani, Redan a început să aibă probleme. La începutul anului, aceasta a vândut dreptul la brandul Top Secret. La începutul lunii august, compania a dat veşti şi mai proaste, de această dată cu privire la intenţia de a face disponibilizări la nivel de grup.
Anul trecut, Redan a avut venituri de 67,4 milioane de zloţi şi o pierdere netă de 2,3 milioane. După primele trei trimestre din 2024, compania a consemnat venituri de 20,4 milioane de zloţi şi pierderi de peste 16,4 milioane de zloţi.
Analizând situaţia, consiliul de administraţie al companiei a apreciat că cea mai avantajoasă soluţie din punctul de vedere al creditorilor companiei este efectuarea lichidării organizate a acesteia.
Un alt brand polonez înfiinţat cu aproape 30 de ani în urmă, Active MG, specializat în comercializarea de îmbrăcăminte şi încălţăminte sport, şi-a anunţat falimentul la mijlocul lunii noiembrie. Magazinele companiei erau prezente în cele mai mari centre comerciale din ţară, potrivit Business Insider.
Compania avea probleme de multă vreme, iar rezultatele sale financiare pentru 2022 au arătat o scădere a veniturilor cu aproape 58% faţă de anul precedent. La mijlocul anului, instanţa din Kielce a primit cereri de declarare a companiei în faliment. În toamnă, tribunalul districtual din Kielce a emis o decizie de încetare a operaţiunilor companiei.
Plantwear, un brand polonez înfiinţat în urmă cu 13 ani, devenit faimos pentru producţia de ceasuri şi ochelari de soare din lemn, şi-a anunţat falimentul la începutul acestui an, notează wiadomosci.radiozet.pl.
Produsele companiei, precum ceasurile elegante din lemn, ochelarii de soare şi cadourile personalizate, au câştigat recunoaştere atât pe piaţa poloneză, cât şi pe cea externă.
Din datele Centrului de Informare Economică, numărul falimentelor este în creştere în Polonia.
În primele trei trimestre din 2024, au fost înregistrate 331 de cazuri de faliment, reprezentând o creştere de 10% faţă de perioada similară a anului trecut. Cele mai multe dintre ele au vizat sectoarele industrial şi comercial, care se confruntă cu dificultăţi rezultate din costurile ridicate de operare şi schimbarea preferinţelor consumatorilor.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro