Val de falimente în retailul de fashion din Polonia. Branduri poloneze renumite dispar unul după altul de pe piaţă

Autor: Catalina Apostoiu Postat la 04 decembrie 2024 25 afişări

Un nou brand renumit din Po­lonia a intrat în faliment, scrie Warsaw Voice. Este vorba de com­pania Re­dan, care deţine branduri bine cunos­cute ca Troll şi Top Secret. Compa­nia a fost înfiinţată în Lodz, în 1995.

Val de falimente în retailul de fashion din Polonia. Branduri poloneze renumite dispar unul după altul de pe piaţă

Un nou brand renumit din Po­lonia a intrat în faliment, scrie Warsaw Voice. Este vorba de com­pania Re­dan, care deţine branduri bine cunos­cute ca Troll şi Top Secret. Compa­nia a fost înfiinţată în Lodz, în 1995.

De la bun început, compania a avut legături cu industria vestimen­tară. Mai întâi a fost creat brandul Top Secret, mai apoi magazinele Troll, cât şi Drywash şi TXM. După aproape 30 de ani, Redan a început să aibă probleme. La începutul anu­lui, aceasta a vândut dreptul la bran­dul Top Secret. La începutul lunii august, compania a dat veşti şi mai proaste, de această dată cu privire la intenţia de a face disponibilizări la nivel de grup.

Anul trecut, Redan a avut veni­turi de 67,4 milioane de zloţi şi o pier­dere netă de 2,3 milioane. După pri­mele trei trimestre din 2024, compa­nia a consemnat venituri de 20,4 mili­oane de zloţi şi pierderi de peste 16,4 milioane de zloţi.

Analizând situaţia, consiliul de administraţie al companiei a apreciat că cea mai avantajoasă soluţie din punctul de vedere al creditorilor companiei este efectuarea lichidării organizate a acesteia.

Un alt brand polonez înfiinţat cu aproape 30 de ani în urmă, Active MG, specializat în comercializarea de îmbrăcăminte şi încălţăminte sport, şi-a anunţat falimentul la mijlocul lunii noiembrie. Magazinele companiei erau prezente în cele mai mari centre comerciale din ţară, potrivit Business Insider.

Compania avea probleme de mul­tă vreme, iar rezultatele sale fi­nan­ciare pentru 2022 au arătat o scădere a veniturilor cu aproape 58% faţă de anul precedent. La mijlocul anului, instanţa din Kielce a primit cereri de declarare a companiei în faliment. În toamnă, tribunalul dis­trictual din Kielce a emis o decizie de încetare a operaţiunilor companiei.

Plantwear, un brand polonez în­fiinţat în urmă cu 13 ani, devenit fai­mos pentru producţia de ceasuri şi o­chelari de soare din lemn, şi-a anun­ţat falimentul la începutul acestui an, notează wiadomosci.radiozet.pl.

Produsele companiei, precum ceasurile elegante din lemn, ochelarii de soare şi cadourile personalizate, au câştigat recunoaştere atât pe piaţa poloneză, cât şi pe cea externă.

Din datele Centrului de Infor­mare Economică, numărul falimen­telor este în creştere în Polonia.

În primele trei trimestre din 2024, au fost înregistrate 331 de cazuri de faliment, reprezentând o creştere de 10% faţă de perioada similară a anului trecut. Cele mai multe dintre ele au vizat sectoarele industrial şi comercial, care se confruntă cu dificultăţi rezultate din costurile ridicate de operare şi schimbarea preferinţelor consumatorilor.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
falimente,
polonia,
fashion

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.