Valuri in retail
Record de investitii, de inaugurari de magazine, de interese ale jucatorilor care nu sunt prezenti. Asta a adus 2004 in retail, in afara de atragerea a tot mai multi clienti spre formele moderne de comert.
Record de investitii, de inaugurari de magazine, de interese ale jucatorilor care nu sunt prezenti. Asta a adus 2004 in retail, in afara de atragerea a tot mai multi clienti spre formele moderne de comert.
Setea cu care retelele de comert s-au extins in acest an aminteste de calatorul istovit de desert care ajunge la izvor. Acalmia de inceput de an - tulburata doar de inaugurarea hypermarketului Carrefour Colentina din Bucuresti - prevestea, totusi, agitatia ce va sa vina.
Dupa o toamna cu record de investitii in retail, nici finalul de an n-a fost mai pasnic: Metro a deschis al doilea magazin la
In preajma Ajunului Craciunului, si grupul francez Intermarche a deschis un supermarket, la
Ultima jumatate a lui decembrie a mai adus si deschiderea, in Capitala, a patru supermarketuri "Albinuta", detinute de grupul lituanian VP Market Group. VP este cea mai mare retea de comert en-detail din zona baltica si detine 268 de magazine in mai multe formate si o retea de 193 de farmacii. Pana acum, grupul de origine lituaniana mai are operatiuni in
Aceste deschideri de magazine pe final de an urmeaza recordului de investitii inaugurate in toamna acestui an: peste 100 de milioane de euro. De ce record? Pentru ca Romania nu a mai vazut, in nici un alt sezon, asa multe deschideri de centre comerciale: Plaza Romania (45 milioane), Carrefour Brasov (20 milioane de euro), Metro Brasov (15 milioane de euro), Bricostore Orhideea (10 milioane euro plus 8 milioane de euro investitia din Media Galaxy), Billa (5 milioane euro), Artima in Resita si Zalau.
Fiecare din aceste inaugurari are specificul ei. Plaza
Pe de alta parte, deschiderea hypermarketului de la
Cat priveste zornaitul banilor, vanzarile Carrefour s-au dublat in 2004, fata de cele inregistrate anul trecut, cand au depasit nivelul de 118 milioane de euro, conform informatiilor de la Ministerul Finantelor. De unde vin banii? Din... trafic. La aproape un an de la inaugurare, Orhideea este al treilea hypermarket Carrefour din lume in ceea ce priveste numarul zilnic de vizitatori.
Una peste alta, retailerul francez este campionul investitiilor, cu trei magazine inaugurate in 12 luni, din care doua in Bucuresti - Orhideea, Colentina - si unul la Brasov.Deschiderea celui de-al treilea Bricostore a adus pe piata un nou concept: acela de spatiu in care cumparatorul poate gasi tot ce are nevoie pentru amenajarea casei. Specializat in articole de bricolaj, Bricostore Orhideea este realizat in colaborare cu Media Galaxy, un electrocomplex care ofera produse electrocasnice, electronice, IT, telefonie si multimedia. Ritmul de dezvoltare a retelei Bricostore prevede, dupa spusele lui Philippe Bresson, deschiderea a inca doua magazine in 2005: unul la
Metro, la randul sau, parea sa-si fi incheiat expansiunea o data cu deschiderea celui de-al 19-lea magazin al sau. Dar iata ca, prin deschiderea celui de-al doilea magazin la
Dar nu trebuie sa uitam ca retailerul german are si alte formate de magazine in portofoliu, pe care nu le-a adus, inca, in
La randul sau, Selgros, concurentul principal al Metro, vrea sa mai deschida cel putin opt magazine, ca sa aiba 15. In cursul acestui an, Selgros a inaugurat doua centre cash&carry, unul la
Cora, care este la primii pasi pe piata autohtona, are acum un singur magazin, dar mai deschide altul la anul, tot in capitala. Grupul german Tengelmann va deschide in primavara anului 2005 primele 15-20 de magazine ale sale din Romania, in Bucuresti si alte mari orase din tara, dupa cum a anuntat Agentia Romana pentru Investitii Straine (ARIS). Magazinele de pe piata romaneasca vor fi de tip discounter (cu preturi reduse si un sortiment limitat de produse) si vor fi operate de compania Plus Discount sub brandul Plus.
Grupul german va ajunge in urmatorii cinci ani la 120 de magazine in toate orasele cu peste 40.000 de locuitori din
Cert este ca retailerii se afla in plina cursa de expansiune, caci piata are un mare potential. Pentru ca formele moderne de comert, adica hypermarketurile (Cora sau Carrefour), supermarketurile (ca Artima, Mega Image sau Gima), cash&carry (Metro sau Selgros), detin doar 20% din totalul pietei. Deci, loc de dezvoltare este suficient. Si daca aceasta toamna a fost un record prin finalizarea investitiilor de aproape 100 de milioane in retail, in viitorul foarte apropiat, acesta va fi ritmul normal de dezvoltare - de ce nu? - in fiecare trimestru.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro