Vântul recesiunii bate puternic pe piaţa auto americană: Producătorii închid fabrici şi trec la reduceri de personal

Autor: Alex Ciutacu Postat la 15 ianuarie 2019 138 afişări

Vântul recesiunii bate puternic pe piaţa auto americană: Producătorii închid fabrici şi trec la reduceri de personal

În acest moment, Detroit-ul ar trebui să se bucure de cel mai mare boom economic din acest secol, cu şomajul la minimul ultimei jumătăţi de secol, cu preţuri ieftine la combustibil şi cu cifre record pe vânzările de autoturisme în 2018.

Cu toate acestea, producătorii auto au început să închidă fabrici, să reducă turele angajaţilor şi să concedieze mii de muncitori. Industria se comportă ca şi cum recesiunea a venit, potrivit Bloomberg.

Pe un anumit segment de piaţă, a venit.

Detroit este în mijlocul unei recesiuni marcate de prăbulirea cererii pentru modelele sedan, care au reprezentat doar în urmă cu şase ani jumătate din vânzările totale din piaţă.

Cumpărătorii s-au îndepărtat în masă de maşinile clasice şi s-au îndreptate spre cele sport.

Modelele sedan de familie precum Honda Accord şi Ford Fusion au ajuns la un minim record de 30% din vânzările totale din SUA în 2018, iar acest trend se va accentua din ce în ce mai mult.

Vânzările modelelor seda, care au dominat industria, se vor prăbuşi la 21,5% din piaţa americană până în 2025, potrivit cercetătorilor din cadrul LMC Automotive.

Astfel, producătorii rămân cu un exces de capacitate de producţie  - care ar reprezenta circa 3 milioane de vehicule pe care piaţa nu le cere.

Supracapacitatea de producţie este exact factorul principal care a răvăşit piaţa ultima dată când aceasta a fost lovită de o recesiune.

„Acest moment ar putea fi clasificat drept o recesiune a industriei auto”, spune Jeff Schuster, vicepreşedinte senior de prognoză în cadrul LMC Automotive.

Supracapacitatea din industria auto americană se traduce într-un surplus de 10 fabrici, adică circa 20.000 de locuri de muncă, în contextul în care majoritatea producătorilor vor începe să anunţe reduceri de costuri, scrie publicaţia americană.

„General Motors a făcut câţiva paşi în acest sens, dar încă au fabrici care nu funcţionează aproape de capacitatea maximă”, spune Schuster. „Deci nu am terminat cu reducerile de costuri încă”.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
recesiune,
fabrici,
incepere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.