Viceprimar: PMB nu poate prelua Metrorex pentru ca 40% din bugetul oraşului să se aloce pentru subvenţii
Primăria Capitalei nu poate susţine financiar transferul Metrorex de la Guvern în subordinea CGMB, pentru că acest lucru ar însemna alocarea a 40 la sută din bugetul oraşului pentru subvenţiile RADET, RATB şi Metrorex, a arătat, miercuri, viceprimarul Cornel Pieptea.
Viceprimarul Capitalei, Cornel Pieptea, susţine că ideea de a transfera Metrorex în subordinea Consiliului General al Municipiului Bucureşti, care apare într-un proiect de act normativ elaborat de Ministerul Dezvoltării Regionale, nu poate fi susţinută de Primăria Municipiului Bucureşti.
"Primăria Capitalei nu poate susţine financiar în acest moment un posibil transfer al Metrorex în subordinea Consiliului General al Municipiului Bucureşti. Ideea apare într-un proiect de lege iniţiat de Ministerul Dezvoltării Regionale privind serviciul de transport public de călători. Deşi unificarea serviciilor de transport public este benefică pentru bucureşteni, Primăria Capitalei nu îşi permite finanţarea menţinerii actualelor condiţii de calitate ale transportului cu metroul", a spus viceprimarul pe pagina sa de Facebook.
Pieptea a amintit că PMB deja acordă subvenţii pentru RADET şi RATB, de 250 de milioane de euro anual, iar preluarea Metrorex ar însemna încă 80 de milioane de euro anual.
"Din punct de vedere bugetar, în acest moment, primăria acordă subvenţie pentru RATB şi RADET în valoare de aproape 250 milioane euro anual dintr-un total mediu al veniturilor locale de circa 840 milioane euro. Dacă s- ar adăuga şi subvenţia pe care o primeşte acum Metrorex de la Guvern, de circa 80 milioane euro anual, aproape 40 la sută din bugetul oraşului ar merge doar pe subvenţii. Primăria ar deveni o instituţie cu pronunţat caracter social şi nu un promotor al dezvoltării durabile, cum ar trebui", susţine Cornel Pieptea.
Sindicaliştii de la Metrorex au declarat în rânduri repetate că se opun transferului de la Guvern la CGMB, iar una dintre revendicările lor la ultimele proteste organizate a vizat tocmai renunţarea la acest proiect de act normativ.
Sindicaliştii au mai solicitat ca în cazul în care nu se poate renunţa la această decizie, transferul să se facă în baza unei legi organice şi în baza unui acord social semnat cu sindicatul din metrou privind preluarea tuturor salariaţilor actuali, iar metroul să fie în subordinea directă a primarului general al Capitalei.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro