Vreţi un job bun şi salariu pe măsură? Aveţi nevoie de recomandări
Un studiu efectuat de curând în rândul angajatorilor BestJobs şi nu numai, pe un eşantion de aproximativ 1000 de companii, a confirmat popularitatea de care se bucură recrutarea pe bază de recomandări/referinţe şi succesul pe care îl poate asigura un astfel de program.
Angajatorii care se declară mulţumiţi sau foarte multumiţi de rezultatele acestui tip de recrutare caută în principal candidaţi pentru poziţii de vânzări (19,74%), producţie (15,02%), software (14,59%), servicii (8,58%), servicii clienţi (7,30%), resurse umane (5,15%) sau inginerie (4,29%). Urmează apoi cei care recrutează pentru poziţii de logistică (4,29), financiar/contabil (3,86%) şi marketing (3,86%).
În ceea ce priveşte particularităţile în funcţie de mărimea companiei, conform sondajului derulat, companiile mici (1-50 angajaţi) recrutează eficient bazându-se pe recomandările interne sau externe, chiar dacă nu au o procedură bine definită pentru acest proces. Acestea privesc de cele mai multe ori site-urile de recrutare ca fiind o opţiune secundară.
Recrutarea bazată pe recomandări se află şi în topul companiilor medii sau mari (>50 angajaţi), imediat după site-urile de recrutare. Acestea, spre deosebire de companiile mici, au implementat un program pentru acest tip de recrutare şi o sumă fixă definită pentru orice angajare.
Pe un loc îndepărtat se găsesc tacticile de motivare a angajaţilor actuali, employer branding-ul, agenţiile de recrutare sau evenimentele (offline) de carieră, angajatorii alegând să investească mai puţin în direcţiile acestea, conform sondajului BestJobs.
Majoritatea companiilor (76,2%), indiferent de mărime, folosesc banii ca remuneraţie în cazul recrutării bazate pe recomandări, urmate de cele care aleg alte tipuri de stimulente (23,8%): produse, abonamente la diferite servicii, tichete de masă, excursii, bonusuri.
Majoritatea angajatorilor (56,7%) plătesc acum între 100-300 euro, 31,3% plătesc diferenţiat în funcţie de profilul candidatului dorit, iar 8,5% plătesc între 300-500 euro pentru o recomandare ce se dovedeşte a fi potrivită. Sunt companii care alocă şi peste 500/1000 euro/referinţă dacă atragerea candidaţiilor potriviţi pentru postul disponibil se dovedeşte a fi o provocare. Vorbim aici în special de poziţiile Senior sau cele Executive.
60% dintre angajatorii respondenţi spun că banii ajung la persoana care a făcut recomandarea după ce persoana angajată îşi încheie cu succes perioada de probă, în timp ce 20% apelează la diverse alte metode: jumătate din sumă la angajarea persoanei recomandate, jumătate după ce candidatul îşi încheie cu succes perioada de probă; după 6 luni de la angajare; fracţionat: la o lună, 3 şi 6 luni.
BestJobs.eu tocmai lansează în această săptămână un serviciu prin care candidaţii/utilizatorii site-ului pot recomanda joburi prietenilor sau cunoştinţelor. Dacă persoana recomandată se dovedeşte a fi cea potrivită pentru job, cel care a făcut recomandarea primeşte 300, 500, 800, 1000, 1500 sau chiar 3000 de euro la finalul procesului de angajare.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro