ZF Ecosistemul Marketplace. Călin Andrei, fondator Drool: „În primul lockdown, ni s-au triplat vânzările, iar acum am ajuns să vindem de nouă ori mai mult decât atunci“
Cu 40.000 de produse listate pe site-ul propriu şi circa 3.000 pe platforma marketplace a eMAG, businessul Drool a ajuns anul trecut la o cifră de afaceri de 600.000 de lei şi urmează depăşirea pragului de un milion de lei anul acesta.
♦ Călin Andrei dezvoltă împreună cu soţia sa Drool, un magazin online care comercializează articole precum jucării, haine, articole de puericultură.
Cu 40.000 de produse listate pe site-ul propriu şi circa 3.000 pe platforma marketplace a eMAG, businessul Drool a ajuns anul trecut la o cifră de afaceri de 600.000 de lei şi urmează depăşirea pragului de un milion de lei anul acesta.
„În luna aprilie, când a fost primul lockdown, ni s-au triplat vânzările, iar de atunci am ţinut-o tot într-un ritm de creştere - acum am ajuns să vindem de nouă ori mai mult decât atunci“, a spus Călin Andrei în cea mai recentă ediţie a emisiunii ZF Ecosistemul Marketplace.
Drool este un business de familie, pe care îl dezvoltă împreună cu soţia sa şi prin care comercializează articole pentru copii având printre obiectivele lor principale diversificarea businessului cât mai mult - „Vrem ca în viitor orice părinte sau viitor părinte să găsească la noi pe site aproape orice are nevoie pentru creşterea unui copil în primii ani de viaţă“.
Preţurile produselor variază în prezent între aproximativ 10 lei şi câteva zeci de mii de lei, iar valoarea coşului mediu de cumpărături este de aproximativ 150 de lei. Clienţii lor sunt părinţi cu copii care au până în 3-4 ani, din toată ţara.
Ce caută ei? „Românului îi place mult brandul, cel puţin pe segmentul cărucioarelor“. observă Călin Andrei.
S-au gândit la un business cu articole pentru copii ca urmare a nevoilor proprii, ei având deja doi copii: „Ne-a surâs ideea de a avea un magazin şi am decis să începem aventura. Am început pe eMAG iniţial, după ce am avut o tentativă şi pe Facebook“. Au început dezvoltarea businessului la finalul anului 2018, importând mai întâi câteva produse din China.
Nu au luat în calcul deschiderea unui magazin fizic fiindcă, spune Călin Andrei, anterior au avut mai multe afaceri care implicau interacţiunea cu publicul - au avut un restaurant, afaceri în imobiliare şi, crede el, „Online-ul este viitorul“. Soţia sa este şi profesor doctor în domeniul de cercetare şi dezvoltare, lucrând şi ca angajat în paralel cu dezvoltarea businessului.
Au pornit la început doar cu importul de produse din China şi au început cu 300 de euro direcţionaţi în cumpărarea primelor produse. Pandemia a blocat însă importurile de aici, iar Călin Andrei spune că au fost nevoiţi să se reorganizeze. Au lansat, de pildă, segmentul de personalizare, fiindcă trebuia să participe la un târg şi nu aveau cu ce să se prezinte acolo. Au cumpărat astfel o imprimantă de personalizare, precum şi o maşină de brodat. Ulterior au descoperit un brand de jucării din Franţa şi au devenit colaboratori cu reprezentanţa lor din România - prin intermediul lor au aflat de sistemul de dropshipping de care se folosesc şi în prezent.
„Este deja destul de complicat, am început să facem importuri mai mari că să avem stocuri - să nu facem întreruperi prea mari de stoc pentru prea mult timp.“
Dincolo de provocările generate de pandemie, spune că un antreprenor se confruntă cu provocări tot mai mari pe măsura creşterii businessului: „La început făceam totul singur - lucram din biroul nostru de 12 mp - aveam acolo trei cutii cu produse din China, iar treptat am crescut, ne-am mutat în mansardă, iar ulterior într-un depozit.“ Au angajat şi trei persoane, care lucrează alături de el şi soţia sa.
Ce urmează? „Încercăm să aducem noi branduri în România, sperăm să vindem şi B2B.“
Au început şi expansiunea în afara ţării prin intermediul eMAG - deocamdată ajungând în Ungaria. „Sperăm să ajungem acolo măcar la jumătatea afacerii pe care o dezvoltăm cu eMAG în România.“
Sfatul pentru cineva care vrea să îşi înceapă un business în online? „Să nu aştepte prea mult, să acţioneze, să îşi aleagă un domeniu pentru care are o plăcere de a se implica şi, la început, să încerce marketplace-urile.“
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro