CSR 2021: Cu apele curate
Lidl România
Motivaţie: Un studiu al Universităţii din Viena, citat de companie, arată că Dunărea transportă în Marea Neagră 4,2 tone de plastic în fiecare zi, adică 1.533 de tone pe an. Aceste deşeuri au o rată de descompunere foarte mare – între 50 şi 600 de ani, în funcţie de material, reprezentând o ameninţare serioasă nu doar pentru biodiversitatea fluviului, dar şi pentru calitatea vieţii omului. Drept răspuns la această problemă care se răsfrânge deopotrivă asupra mediului şi comunităţilor, Lidl România investeşte constant în aplicarea de măsuri interne de reducere a plasticului pus în circulaţie, dar şi în susţinerea proiectelor care au scopul de a diminua cantitatea de plastic ajunsă în natură. Toate măsurile luate de Lidl România pentru combaterea poluării cu plastic sunt în linie cu „REset Plastic”, strategia în domeniul plasticului a grupului Schwarz, din care retailerul face parte. Unul dintre programele strategice de reducere a poluării cu plastic a apelor, în care Lidl investeşte, este „Cu apele curate”, implementat împreună cu Asociaţia MaiMultVerde (MMV), în parteneriat cu Centrul de Resurse pentru Participare Publică (CeRe), Asociaţia pentru Relaţii Comunitare (ARC) şi Bloc0.
Descrierea proiectului: Programul „Cu apele curate” luptă pe termen mediu şi lung împotriva poluării cu plastic a apelor Dunării, prin activităţi de colectare a deşeurilor deja existente în albia fluviului şi prin identificarea şi implementarea unor soluţii de diminuare a deversărilor în viitor. Întrucât aproape toate râurile din România se varsă în Dunăre, programul are impact la nivel naţional, vizând zona fluviului Dunărea şi a afluenţilor săi, cu acţiuni de reducere a poluării cu plastic a apelor Dunării, adaptate la nevoile reale ale celor care sunt afectaţi în mod direct de această problemă. În completarea acestui proiect, a fost creat programul de granturi „Cu apele curate”, finanţat de Lidl şi administrat de ARC. Acesta se concentrează pe extinderea demersurilor de a proteja mediul înconjurător, de a responsabiliza comunităţile dunărene pentru binele comun şi de a dezvolta infrastructura locală de protejare a biodiversităţii.
Rezultate: În urma acţiunilor de igienizare realizate cu ajutorul voluntarilor şi a soluţiilor tehnologice (Waste Shark, Trash Catcher şi Flotation Boom), în cadrul proiectului au fost colectate 26 de tone de plastic, alte 150 tone deşeuri din plastic au fost colectate în spaţiile amenajate prin proiect, peste 62.500 de locuitori din oraşele de pe Dunăre şi afluenţi au fost informaţi despre colectarea separată corectă a deşeurilor, aproximativ 53.000 de turişti au fost expuşi mesajului #cuapelecurate, şi aproximativ 3.000 de persoane au participat la cele 40 de evenimente comunitare de conştientizare din proiect. De implementarea programelor de reducere a poluării cu plastic a apelor Dunării s-au ocupat zece grupuri de iniţiativă locală, în acţiunile de igienizare fiind implicaţi peste 2.000 de voluntari din ONG-uri şi comunităţi locale şi 25 de licee. Lidl a finanţat proiectul „Cu apele curate” cu peste 4,2 milioane de lei până în prezent, iar programul de granturi „Cu Apele Curate” cu peste 3,3 milioane de lei. În cadrul programului de granturi, în urma procesului de selecţie, în 2020 au fost alese şi implementate zece proiecte câştigătoare, precum „ZeroPlastic e FUNtastic”, implementat de un grup local de iniţiativă din Giurgiu sau „Patrula Zero Plastic”, implementat de WWF România.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro