Povestea omului care a creat unul dintre cele mai iubite şi cunoscute produse din lume la vârsta la care mulţi se gandesc la pensie. Milioane de oameni le folosesc zi de zi chiar şi în România

Autor: Andra Stroe Postat la 29 mai 2022 571 afişări

Povestea omului care a creat unul dintre cele mai iubite şi cunoscute produse din lume la vârsta la care mulţi se gandesc la pensie. Milioane de oameni le folosesc zi de zi chiar şi în România

A pornit pe calea antreprenoriatului la a doua tinereţe, însă a reuşit să aibă un succes răsunător. Care este povestea lui Marquis Mills Converse şi a brandului de încălţăminte care îi poartă numele?

Marquis Mills Converse s-a născut pe 23 octombrie 1861, în Lyme, New Hampshire, SUA, în familia lui Peter Mills Converse şi a lui Sarah Speare. Despre viaţa sa anterioară lansării unuia dintre cele mai cunoscute branduri de încălţăminte din lume nu se ştiu multe. La vârsta de 47 de ani, în timp ce lucra ca manager la o firmă producătoare de încălţăminte, el a deschis, în februarie 1908, Converse Rubber Shoe Company, în Malden, Massachusetts. Compania producea încălţăminte de zi cu zi, cu talpă de cauciuc. O bornă importantă din istoria Converse a fost atinsă în 1915, când businessul a început să producă încălţăminte pentru atletism, la doi ani distanţă lansând pe piaţă şi Converse All-Star, o linie de pantofi de baschet care avea să devină brandul iconic al companiei.

În 1923, cu prilejul unei vizite pe care cunoscutul baschetbalist Charles H. „Chuck” Taylor a făcut-o într-unul dintre magazinele Converse pentru a găsi un model de încălţăminte mai comod, antreprenorul a profitat de ocazie şi i-a oferit oportunitatea de a deveni ambasador al brandului, punând astfel bazele unui lung parteneriat. Odată cu intrarea Statelor Unite în Al Doilea Război Mondial în 1941, compania a început să producă echipament pentru armată, reluând producţia de încălţăminte sportivă abia după încheierea războiului. În anii ’70, Converse a achiziţionat unul dintre cei mai mari competitori la acea vreme, PF Flyers, de la B. F. Goodrich.

Acest lucru l-a ajutat să preia monopolul pieţei americane de încălţăminte, pe care l-a pierdut însă după ce competitori mai „tineri”, precum Puma, Adidas şi Nike, au câştigat interesul publicului. Iar când Reebok a introdus un nou design şi o nouă tehnologie în lumea sportului, Converse a pierdut şi statutul de partener oficial al Asociaţiei Naţionale de Baschet (NBA). Fondatorul a fost căsătorit cu Frieda Converse şi a avut trei copii, Frieda, Harold şi John Kendrick. A murit în anul 1931. În iulie 2003, Nike a plătit 309 milioane de dolari pentru Converse. În prezent, Nike, în portofoliul căreia se află brandul, are un număr de 75.400 de angajaţi

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.