Sévan Kaloustian, Managing Director, Janssen, Companiile Farmaceutice ale Johnson & Johnson în România şi Administrator al Johnson & Johnson România
1. Cum aţi defini transformarea digitală în domeniul dvs. de activitate?
Industria farmaceutică este în esenţă una dinamică, bazată pe ştiinţă şi inovaţie. Pandemia nu a făcut altceva decât să ne provoace să găsim mai rapid soluţii şi să ne adaptăm, iar transformarea digitală a fost unul dintre principalii piloni de acţiune spre acest obiectiv.
Transformarea digitală în sănătate este un traseu ce urmăreşte evoluţia standardului vieţii prin îmbunătăţirea calităţii îngrijirii medicale acordate şi a impactului asupra pacientului. Acest traseu presupune încorporarea completă a strategiilor şi tehnologiilor digitale de către companie, îmbunătăţirea proceselor şi adoptarea a noi modele de business care vor contribui la creşterea performanţei. Impactul transformării digitale se va propaga la nivelul tuturor aspectelor din domeniul sănătăţii, prin uşurarea accesului la îngrijire medicală, îmbunătăţirea calităţii actului medical şi scăderea costurilor asociate.
2. Cum a stimulat pandemia digitalizarea în cazul companiei pe care o reprezentaţi?
Pandemia a accelerat exponenţial anumite trenduri digitale, inclusiv schimbarea preferinţelor şi evoluţia rapidă a tehnologiei. Întregul mediu s-a schimbat şi a fost nevoie să ne adaptăm cu agilitate. S-au scalat noi canale şi oferte digitale, s-au accelerat procesele şi soluţiile IT, angajaţii au avut nevoie de noi abilităţi digitale, iar cultura organizaţională s-a adaptat. Îngrijirea medicală virtuală a devenit un model nu doar preferat, ci foarte necesar – soluţii digitale inovatoare destinate accelerării experienţei pacientului, dar şi profesioniştilor în sănătate.
Dintre exemplele concrete şi vizibile public, pentru noi digitalizarea a însemnat şi adaptarea unor interacţiuni extrem de importante cu partenerii din sănătate. Evenimentul Johnson & Johnson, Hackathon 4 Health, cel mai important hackathon pe teme de sănătate din România, a fost ţinut în ultimii doi ani în format hibrid. În cadrul celei mai recente ediţii, peste 100 de participanţi au colaborat online, ghidaţi de 40 de mentori şi au produs într-un maraton de 48 de ore 20 de soluţii digitale în beneficiul pacienţilor. Transmis din trei locaţii fizice şi 25 de camere virtuale, evenimentul a fost implementat în colaborare cu Universitatea de Medicină şi Farmacie „Carol Davila” din Bucureşti (UMFCD), prin Centrul de Inovaţie şi e-Health (CieH) şi asociaţia Societatea Studenţilor în Medicină din Bucureşti (SSMB). Este a doua ediţie dezvoltată împreună ca urmare a Acordului de Parteneriat academic-privat în domeniul e-health semnat în anul 2020. Partenerii strategici ai evenimentului au fost, în fiecare an, Ambasada Statelor Unite ale Americii în România şi Camera de Comerţ Americană în România (AmCham România).
Experienţă: Cu peste 12 ani de carieră în cadrul companiei Janssen, Sévan Kaloustian este pasionat de evoluţia tehnologiei în sănătate şi de traiectoria învăţării. Spune că misiunea sa este să influenţeze în bine viaţa pacienţilor din România, să contribuie la facilitarea accesului acestora mai rapid la medicamente inovatoare şi să susţină dialogul deschis cu toţi partenerii implicaţi în eforturile direcţionate spre beneficiul pacienţilor.
Domeniile pe care se concentrează în prezent: Spune că misiunea lor este să îmbunătăţească accesul pacienţilor la medicamente inovatoare şi să facă tot ce le stă în putinţă pentru a alinia nevoile şi drepturilor pacienţilor români la nivel european, să se asigure că beneficiază de cele mai bune tratamente medicale disponibile.
3. Cum poate deveni digitalizarea un factor de diferenţiere, un avantaj competitiv, în domeniul în care activaţi?
Digitalizarea este una dintre direcţiile principale ale Janssen România, un mod de creştere a competitivităţii prin transformarea fundamentală a relaţiei cu pacienţii şi cu profesioniştii din domeniul sănătăţii. Instrumentele digitale furnizează clienţilor noştri experienţe unice complete, ne ajută în adaptarea dinamică la preferinţele acestora şi ne ghidează acţiunile prin formularea de analize predictive.
4. Care sunt cele mai importante proiecte digitale în care v-aţi implicat şi ce investiţii au fost direcţionate în acestea?
De exemplu, data strategy este una dintre ariile în care am investit timp şi resurse şi cu ajutorul căreia selectăm date relevante şi generăm insighturi şi inovaţii competitive. Omnichannelul personalizat este alt proiect de interes, prin care creăm experienţe customizate pacienţilor şi profesioniştilor din domeniul sănătăţii. Programul Digital Health are ca scop identificarea de soluţii digitale în sănătate prin colaborări interne şi parteneriate externe strategice.
5. Care sunt provocările pe care le întâmpinaţi când vine vorba despre transformarea digitală?
La fel ca toate procesele de creştere, şi transformarea digitală are de depăşit bariere şi de definit propria cale. Până atunci, ne confruntăm cu lipsa interoperabilităţii software şi cu integrarea sistemelor informatice. Transformarea digitală şi automatizarea sistemelor nu se poate realiza nici atât de repede, nici atât de simplu pe cât ne-am dori, indiferent de industrie sau factori de presiune. Însă, asa cum spunea şi ilustrul nostru fondator, Paul Janssen, „Mai sunt atât de multe de făcut, iar pacienţii aşteaptă”. Iar asta ne responsabilizează să fim cei mai buni.
* Potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro