Smart shopping pe înţelesul şi bugetul tuturor
Cu o strategie atent gândită când vine vorba de echilibrul optim între preţuri şi calitatea produselor, PENNY îşi propune să aducă în faţa tuturor clienţilor beneficiile conceptului de smart shopping. Cum putem face cumpărături inteligente fără a face rabat de la calitatea produselor, păstrând în acelaşi timp bugetul la cote optime? Răspunsul ni-l oferă Daniel Gross, CEO-ul companiei.
„Conceptul de smart shopping nu este ceva nou, este parte din ADN-ul nostru de discounter. Pentru mine, smart shopping se traduce printr-un acces facil al consumatorilor la produsele de care au nevoie sau pe care şi le doresc, la preţuri corecte şi de bună calitate. Un sinonim mai neaoş pentru «smart shopping» este «cumpărături chibzuite», spune Daniel Gross, CEO, PENNY România. El subliniază totodată că un preţ mai mic nu înseamnă o calitate redusă. „La PENNY, ne propunem să schimbăm percepţia conform căreia preţurile mai mici înseamnă, automat, calitate mai slabă. De fapt, preţurile corecte, aşa cum ne place nouă să spunem, au în spate o strategie de business şi un flux operaţional eficient, care ne permit să avem un preţ la raft cât mai avantajos.” Un exemplu concret în acest sens, pe care executivul îl oferă, este că Penny are un portofoliu bogat de mărci private şi a dezvoltat parteneriate cu numeroşi producători locali. „Astfel, avem costuri de achiziţie şi de marketing mai scăzute, lucru care ne ajută să oferim preţuri de vânzare mai mici. La PENNY salvăm timp, bani şi putem cumpăra produse proaspete şi de calitate. Magazinele noastre au un design uşor de parcurs, astfel încât clienţii să găsească ceea ce-şi doresc în scurt timp, alături de o gamă variată de produse locale şi de oferte săptămânale avantajoase.”
Prin conceptul de smart shopping, compania se adresează în primul rând tuturor clienţilor care sunt atenţi la bugetul lor. Daniel Gross spune că mare parte din bugetul românilor este cheltuit pe mâncare, drept urmare vizată este o categorie largă de clienţi: de la familii cu copii până persoane de vârsta a treia, care îşi doresc să cumpere atât pentru ei, cât şi pentru cei dragi produse de calitate, variate şi proaspete. „Pentru că la PENNY nu este vorba despre ce poţi cumpăra. Ci, mai degrabă, despre ce poţi oferi.” Potrivit lui, un client care face cumpărături în mod inteligent este atent la buget, face alegeri pragmatice şi nu renunţă la calitatea produselor. „Cu alte cuvinte, cred că este important ca atunci când mergem la cumpărături să avem o listă făcută de acasă, un buget stabilit, dar, în acelaşi timp, să rămânem conectaţi la ofertele şi promoţiile din magazinul pe care îl frecventăm.
Daniel Gross spune despre clientul român că este foarte chibzuit, însă crede că mai sunt lucruri de aprofundat în această direcţie. „De aceea, am adus în atenţie acest concept prin care ne dorim să ne susţinem clienţii şi să le arătăm că există nenumărate posibilităţi prin care pot face cumpărături în mod inteligent, având o experienţă de shopping cât mai plăcută. Încercăm să le oferim această experienţă prin toate canalele noastre de comunicare – de exemplu, în magazinele noastre avem un radio propriu, PENNY FM, prin care creăm o atmosferă primitoare şi le transmitem clienţilor noutăţi despre noi şi despre ofertele disponibile.”
Românii vor produse româneşti. Cu privire la comportamentul consumatorilor români, Daniel Gross susţine că s-a modificat destul de mult în ultimul timp, influenţat de trendurile globale, dar şi de evenimente precum pandemia şi conflictul din Ucraina. De asemenea, notează că trebuie să luăm în calcul şi inflaţia, care a determinat valuri de scumpiri succesive. În acest context, adaugă executivul, consumatorii români sunt mult mai atenţi la produsele pe care le cumpără, la nivelul de calitate şi la preţuri. Deşi caută soluţii prin care să-şi optimizeze bugetul, îşi doresc totodată să aibă în continuare în coşul de cumpărături produse proaspete, de bună calitate şi de provenienţă românească. Un studiu recent realizat în cadrul PENNY arată că peste 70% dintre consumatorii români preferă produse fabricate în România în şase categorii: carne, mezeluri, legume, fructe, lactate şi produse din cereale. „De exemplu, Hanul Boieresc este una dintre cele mai populare mărci private PENNY şi care răspunde acestor criterii ale consumatorilor. De asemenea, cuprinde o selecţie extinsă de produse româneşti la preţuri accesibile.”
Vorbind despre smart shopping, executivul nu a uitat nici de factorul „tehnologie”. „La PENNY, tehnologia este foarte importantă şi investim constant în digitalizarea întregii reţele. Concret, tehnologia ne ajută să devenim eficienţi din punct de vedere operaţional, să avem proceduri de lucru identice la nivel naţional şi un flux de aprovizionare inteligent. De-a lungul timpului am dezvoltat, cu ajutorul tehnologiei, câteva proiecte care ne ajută să ne automatizăm procesele de lucru: home delivery în parteneriat cu Glovo si Bringo, Queue Management (soluţie de monitorizare a cozilor care se formează la casele de marcat), self-checkout, Smart Your Shelf (etichete electronice la raft), Electra (sistem care contorizează şi monitorizează consumul de energie electrică), Code of Talent Ascendis (platformă care facilitează interacţiunea cu angajaţii).”
Ne propunem să schimbăm percepţia conform căreia preţurile mai mici înseamnă, automat, calitate mai slabă. De fapt, preţurile corecte, aşa cum ne place nouă să spunem, au în spate o strategie de business şi un flux operaţional eficient, care ne permit să avem un preţ la raft cât mai avantajos.
Daniel Gross, CEO, PENNY
Clădiri sustenabile pentru shopping sustenabil. O altă direcţie asupra căreia compania se concentrează este sustenabilitatea. „Întotdeauna la PENNY ne-a preocupat sustenabilitatea şi ne-am dorit să acţionăm cu grijă faţă de mediul înconjurător şi de comunităţile din care facem parte. Clienţii care aleg să facă cumpărăturile la noi au un impact pozitiv asupra mediului din mai multe puncte vedere. Toate magazinele vor deţine certificări BREEAM (o metodă cunoscută la scară mondială prin care este evaluată şi certificată sustenabilitatea clădirilor – n. red.) până la finalul acestui an, la fel şi centrul logistic de la Filiaşi.” De asemenea, pungile pentru fructe şi legume, foarte folosite de clienţi, sunt fabricate din materiale biodegradabile, iar până în 2030 compania îşi propune ca ambalajele mărcilor private să fie 100% sustenabile. „Sigur că unele aspecte au o consecinţă imediată, pe când altele sunt pe termen lung, însă în permanenţă căutăm soluţii prin care să folosim resursele planetei cât mai inteligent.”
Anul acesta, compania a inaugurat 14 magazine, toate după noul format, cu o zonă extinsă pentru produse proaspete şi mărci proprii pe gustul românilor. Până la finalul lui 2022 vor mai fi deschise încă 22 de magazine şi se vor finaliza toate remodelările, ceea ce înseamna că toate magazinele vor respecta conceptul „PENNY Punct”. „Planul nostru de investiţii este ambiţios şi este programat pe câţiva ani: ne propunem să investim 5,128 milioane de lei până în 2029, în principal prin extinderea reţelei noastre la un total de 619 magazine şi şase depozite, toate prietenoase cu mediul.”
Până în 2023 PENNY are în plan atingerea obiectivului TripluRO, prin care îşi propune ca 60% din sortiment să fie produs, procesat şi să aibă ingredientul principal din România. „Punem accent pe acest aspect deoarece vrem să satisfacem dorinţa clienţilor noştri de a consuma produse româneşti, proaspete şi de bună calitate. Prin intermediul acestui obiectiv, consolidăm promisiunea noastră pentru sustenabilitate. Colaborarea cu o reţea amplă de parteneri ne ajută să ne îmbunătăţim fluxurile operaţionale şi, automat, să reducem amprenta de carbon.”
Totodată, obiectivele PENNY sunt ca, până în 2025, să crească ponderea de mărci proprii la 45%. „De asemenea, vom menţine aceeaşi pondere în ceea ce priveşte numărul de magazine standardizate din totatul de magazine pe care le deschidem – 90% dintre magazine respectă acelaşi format, acelaşi sortiment de produse şi procese de lucru identice la nivel naţional. Totodată, punem accent pe îmbunătăţirea eficienţei operaţionale cu focus pe prezenţa mărfii la raft, produse proaspete şi creşterea productivităţii.”
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro