LIVE: ZF Real Estate by Storia.ro - De ce aleg mulţi dintre români locuinţe vechi şi plătesc cash în 2024?

Tudor Mihăilescu, Group CFO, eMAG

Postat la 08 septembrie 2022 105 afişări

1. Cum aţi defini transformarea digitală în domeniul dvs. de activitate?

Steaua Nordului pentru noi este experienţa de shopping perfectă. Asta înseamnă să fim oriunde şi oricând clientul are nevoie de noi, cu un răspuns competent la nevoi din cele mai variate, adică să găsească rapid ce caută, cu opţiuni flexibile şi de încredere de plată şi livrare. Creăm o legătură între milioane de produse, zeci de mii de comercianţi şi milioane de clienţi. Putem face asta doar prin tehnologie. Tehnologia e prezentă în tot ceea ce facem, de la aplicaţia de shopping până la procesele din depozite sau curierat.

2. Mai poate supravieţui un business fără să fie digital?

Sunt încă multe businessuri care operează fără a fi digitale, asta ar sugera că încă se mai poate. Şansele de dezvoltare sunt foarte limitate, ele ratează oportunităţi pe care competiţia nu le ratează, deci pe termen mediu şi lung vor avea un parcurs din ce în ce mai dificil. E o luptă inegală, iar aşteptările clienţilor cresc constant. Digitalizarea te poate ajuta să diversifici canalele de promovare şi vânzare, să adresezi o piaţă mai mare sau să eficientizezi costurile. Ratarea acestor oportunităţi duce, mai devreme sau mai târziu, la un dezavantaj competitiv major.

3. Cum a stimulat pandemia digitalizarea în cazul companiei pe care o reprezentaţi?

Noi eram convinşi de beneficiile tehnologiei şi înainte de pandemie. Tehnologia este la baza construcţiei noastre. Am fost şi rămânem cu motoarele turate. Pandemia, pe de-o parte, ne-a confirmat beneficiile, de exemplu abilitatea de a scala rapid. Pe de altă parte, contextul dat a accelerat pornirea sau lărgirea colaborării cu mai mulţi parteneri în zona de marketplace, care au putut astfel să pornească sau să crească acest canal de vânzare foarte rapid.

4. Cum poate deveni digitalizarea un factor de diferenţiere, un avantaj competitiv, în domeniul în care activaţi?

Digitalizarea nu este un scop în sine. Ea este doar un răspuns la întrebarea de bază – cum pot să îmi servesc clientul mai bine. De la client trebuie să plece toată construcţia, să înţelegi nevoile curente sau să le anticipezi pe cele viitoare. Apoi să găseşti şi să testezi ipoteze care să răspundă la oportunităţile identificate. Digitalizarea ajută să deschidă unele soluţii, de exemplu canale de promovare sau vânzare sau te ajută să le execuţi recurent şi la un cost bun.


Experienţă: Tudor Mihăilescu s-a alăturat echipei eMAG pe poziţia de Group Chief Financial Officer în 2019, într-o perioadă în care compania se afla în plină expansiune, prin investiţii semnificative în logistică şi dezvoltare internaţională. El s-a format şi s-a dezvoltat în cadrul Procter & Gamble, unde a început ca analist financiar, avansând până la poziţia de Chief Financial Officer şi coordonator al zonei de Business Transformation pentru operaţiunile P&G din sud-estul Europei. În perioada 2010-2013, a lucrat la sediul Procter & Gamble din Geneva, Elveţia. Este licenţiat în Finanţe-Bănci la Academia de Studii Economice Bucureşti.

Domeniile pe care se concentrează în prezent: E-commerce


5. Care sunt cele mai importante proiecte digitale în care v-aţi implicat şi ce investiţii au fost direcţionate în acestea?

Strict în zona de finance, am progresat mult în transformarea proceselor şi sistemelor pentru a creşte eficienţa şi a putea scala la nivel de grup. Am investit în zona de demand & supply planning înspre a ne asigura că putem face aprovizionare automată, în zona de procurement, în zona de procesare facturi, în zona de raportare financiară şi managerială. În toate cazurile, tehnologia a fost parte din soluţie, fie dezvoltată in-house sau adoptată din exterior. De asemenea însă, de fiecare dată, primul pas a fost o redefinire a proceselor astfel încât să ne asigurăm că noua „autostradă” este construită între punctele corecte.

6. Care sunt top 3 obiective pe care vi le-aţi propus prin prisma digitalizării pentru compania pe care o reprezentaţi?

În primul rând, continuăm să inovăm în zona vizibilă clientului. De exemplu, asta include o continuă îmbunătăţire a algoritmilor de căutare, de recomandare, dar o şi mai mare flexibilizare a opţiunilor de plată, livrare, service. Toate pentru a asigura o experienţă foarte fluidă. În al doilea rând, lucrăm la creşterea gamei de produse şi oferte prin oferirea de instrumente adiţionale partenerilor noştri, incluzând şi listarea ofertei lor în alte ţări unde suntem prezenţi. Nu în ultimul rând, lucrăm la eficientizarea costurilor şi creşterea vitezei de livrare, prin tehnologie, cu investiţii materiale într-un nou depozit foarte tehnologizat şi extinderea reţelei easybox.

7. Care sunt provocările pe care le întâmpinaţi când vine vorba despre transformarea digitală?

Există tentaţia să sari în soluţie, în codare, fără a fi definit foarte clar ce problemă rezolvăm. Pornind de la client, reduci aceste riscuri. Apoi, mai există un risc să eficientizezi un proces care nu este bine desenat. Înainte de implementare, e bine să te asiguri că procesul şi organizarea sunt corecte.

*dintre care veniturile eMAG în România au reprezentat 5,42 mld. lei

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Tudor Mihăilescu,
Group CFO,
eMAG

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.