In plina criza, unii investesc milioane de euro in industria alimentara. Care e secretul lor?
Intr-o perioada in care falimentele, insolventele, scaderea vanzarilor si evitarea riscurilor tin capul de afis al presei economice, in industria alimentara exista companii ce deruleaza investitii de multe milioane de euro. Ce le determina sa mearga contra curentului?
Vremurile cand constructorii jonglau cu termenele de predare pentru cate o cladire si amanau livrarea de la o luna la alta au trecut. "2009 a fost pentru noi un an bun, pentru ca nu numai ca nu au fost intarzieri in constructie, ci dimpotriva, antreprenorul si constructorul au devansat mult termenul de finalizare", spune Vasile Bordea, coproprietar al afacerii Aurora Com din Vrancea. Cu activitati in domeniul abatorizarii si al productiei de preparate de carne, Aurora Com are in faza finala o investitie de peste 2,4 milioane de euro pentru modernizarea si extinderea unui abator de porci si ovine si instalarea unei statii de epurare in judetul Vrancea.
Bordea spune ca "este mult mai greu sa dezvolti o afacere in aceasta perioada", dar a sesizat ca sunt si avantaje. Proiectul, lansat cu circa un an in urma si care avea ca termen de finalizare sfarsitul anului viitor, este aproape gata. "Am inceput probele inca din decembrie si in cel mult o luna vom putea incepe productia efectiva", afirma Bordea. Tot el estimeaza ca rezultatele financiare ale anului trecut au fost in crestere fata de 2008, cand conform datelor de la Ministerul de Finante, firma a avut o cifra de afaceri de 25,5 milioane de lei (6 milioane de euro) si un profit de 1,5 milioane de lei (400.000 de euro). Aurora Com este o afacere de familie dezvoltata in ultimii 15 ani de Mihaela si Vasile Bordea, iar decizia investitiei a venit in urma necesitatii, "pentru ca abatorul pe care il aveam nu putea obtine acreditarile de functionare conform normelor europene", conform lui Vasile Bordea.
Click aici pentru a vedea avantajele si dezavantajele investitiilor pe timp de criza.
Aurora este doar un exemplu pentru investitiile ce se pregatesc in piata, la inceput de an fiind in desfasurare, in stadiu de proiect sau de santier nu mai putin de 52 de investitii in domeniul alimentar, declara Andreea Sut, director de marketing la compania de cercetare de piata IBC Focus. Dintre acestea, 24 se afla in stadiul de constructie si amenajare. "In functie de destinatia constructiei, 12 sunt depozite de produse alimentare, 11 ferme si 29 de abatoare, fabrici si unitati de procesare", mai spune Sut.
Inceputul de an denota, asadar, interes pentru investitii; un motiv este ca o capacitate de productie finalizata acum "presupune implicit cresterea segmentului de piata in detrimentul competitorilor, cu toate implicatiile de rigoare, cum sunt cele la nivel de produs, pret, clienti, target, marketing, eficienta operationala", comenteaza Bogdan Belciu, manager al companiei de consultanta de management A.T. Kearney.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro