Monica Vuşcan, Director Tehnic-Producţie, Farmec

Postat la 17 septembrie 2022 101 afişări

1. Cum aţi defini transformarea digitală în domeniul dvs. de activitate?

Odată cu dezvoltarea noilor tehnologii, digitalizarea a devenit o necesitate pentru companiile din toate industriile, implicit pentru cea a cosmeticelor şi a produselor de curăţenie. În cazul nostru, aceasta începe de la conectarea la nevoile şi specificităţile pieţei, la comportamentul de consum, până la producţie, distribuţie, vânzare şi se întoarce, ciclic, la interacţiunea consumatorului cu produsele noastre.

2. Cum a stimulat pandemia digitalizarea în cazul companiei pe care o reprezentaţi?

Una dintre primele acţiuni pe care le-am întreprins în regim de urgenţă de la declanşarea pandemiei a fost demararea producţiei de biocide pentru uz personal şi medical, ceea ce a implicat deschiderea a două linii noi de producţie, robotizate.

În prezent, aproximativ 80% dintre procesele noastre interne sunt digitalizate, în special producţia, logistica, achiziţiile şi vânzările. Astfel, reuşim să eficientizăm cu până la 20% etapele de planificare şi programare a producţiei şi să scoatem anual pe porţile fabricii 103 milioane de produse finite. În plus, dispunem de soluţii digitale proprii care vin în sprijinul angajaţilor din vânzări, distribuţie şi producţie şi în eficientizarea fluxului informaţional intern. Mai mult decât atât, pandemia a generat creşterea comenzilor online, tendinţă căreia i-am răspuns prin modernizarea propriilor platforme de e-commerce anul acesta.

3. Cum poate deveni digitalizarea un factor de diferenţiere, un avantaj competitiv, în domeniul în care activaţi?

Digitalizarea ne permite să urmărim mult mai atent dinamica pieţei, să fim mai reactivi la nevoile consumatorilor noştri şi scurtează timpul de la iniţiativa unui nou produs sau a modernizării unui produs existent, până la elaborarea lui. Iar dacă ne gândim la evoluţia platformelor de e-commerce, acestea oferă un nou spaţiu de interacţiune a consumatorului cu produsele, a cărui necesitate a fost reconfirmată în perioada pandemiei.


Experienţă: Şi-a început cariera în compania Farmec în anul 1994, în calitate de tehnolog la secţia cosmetice, şi a urcat în ierarhia profesională treptat: şef de atelier, şef de secţie, manager de producţie în secţia de cosmetice, ajungând în final director tehnic-producţie, funcţie pe care o deţine din 2012.

Domeniile pe care se concentrează în prezent: Pe lângă producţie, coordonează birourile de mentenanţă, tehnic, de planificare a producţiei, laboratoarele de microbiologie şi fizico-chimice. Momentan se concentrează în mod special pe automatizarea operaţiilor manuale din secţiile de producţie, prin înlocuirea cu roboţi colaborativi, pe optimizarea şi automatizarea fabricaţiei.


4. Care sunt cele mai importante proiecte digitale în care v-aţi implicat şi ce investiţii au fost direcţionate în acestea?

Pe lângă investiţiile constante în producţie şi optimizarea operaţiunilor interne, anul trecut cele mai importante proiecte au fost modernizarea site-ului şi îmbunătăţirea lui cu noi funcţionalităţi care fac navigarea, dar şi experienţa consumatorului mai plăcută. În plus, am lansat produsele Gerovital pe Amazon, în Italia, Spania şi Franţa.

5. Care sunt top 3 obiective pe care vi le-aţi propus prin prisma digitalizării pentru compania pe care o reprezentaţi?

În primul rând, avem în vedere automatizarea tuturor operaţiunilor manuale de producţie, integrarea şi optimizarea fluxurilor operaţionale interne şi extinderea platformelor de e-commerce.

6. Care sunt provocările pe care le întâmpinaţi când vine vorba despre transformarea digitală?

Dacă vorbim despre prezenţa digitală a brandurilor din portofoliu, una dintre provocări este aceea a costurilor, mai ales că suntem prezenţi pe aproximativ 30 de pieţe, aşa că abordăm o strategie bazată pe investiţii progresive. Pe partea operaţională, provocarea vine din adopţia soluţiilor digitale în rândul angajaţilor şi integrarea lor în activitatea de zi cu zi, implicit adopţia de noi fluxuri de lucru.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.