Producatorii de anvelope se numara printre castigatorii crizei
Au redus saptamana de lucru, si-au pus problema concedierilor, dar acum se gandesc din nou sa angajeze si figureaza printre castigatorii crizei. Sunt fabricile din Romania ale gigantilor Michelin, Continental si Pirelli si au planuri de dezvoltare importante, mai ales pentru export.
Un Ferrari goneste pe drumurile virajate din Elvetia si Italia, de-a lungul muntilor Alpi. Alaturi ii este un Mercedes Gullwing, o alta masina ce costa sute de mii de euro. Prima masina franeaza brusc, cu un puternic scartait de roti, la vederea unui indicator de avertizare legat de o curba deosebit de periculoasa, pentru ca apoi sa accelereze cu un scartait asemanator in a doua parte a curbei, avand in vedere ca vizibilitatea este buna. Istoria se repeta si in cazul Mercedesului si in tot acest timp, masinile par lipite de sosea, soferul si pasagerul din dreapta profitand de anvelopele foarte late, care asigura o aderenta foarte buna si de reglajele automate ale sasiului facute de computerul de bord in timp real.
Daca nu ati inteles legatura dintre imaginea de mai sus si Romania, probabil ca nu figurati printre cei aproape 15.000 de angajati (sau cercul lor de cunostinte) ai fabricilor Pirelli, Continental sau Michelin din Romania, unde se produc anvelope si alte componente auto esentiale pentru cele mai importante branduri auto din Europa, de la marci de volum precum Opel, Fiat sau Volkswagen pana la exclusivistele Audi, Mercedes sau Ferrari.
"Monitorizam foarte atent fabrica (din Romania - n. red.). La Victoria Floresti producem anvelope Michelin de ultima generatie si este posibil sa introducem acolo si productia de anvelope pentru vehicule electrice", spune intr-o discutie cu BUSINESS Magazin Didier Miraton, managing partner al Michelin, cel care, alaturi de Michel Rollier, membru al familiei Michelin, si Jean Dominique Senard asigura conducerea giganticului grup francez.
In timp ce francezii se gandesc inca la momentul cand pe anvelopele masinilor electrice echipate de Michelin ar putea scrie "Made in Romania", italienii de la Pirelli produc deja de mai bine de jumatate de an la Slatina cea mai ecologica anvelopa pentru masinile de tip SUV, potrivit datelor tehnice.
Germanii de la Continental au ridicat insa miza dincolo de segmentul de anvelope. "Avem activitati simple, dar si proiecte complete realizate aici in parteneriat cu clientii. Proiectam si producem si unitati de control al motorului si transmisiei pentru automobile electrice si hibride, pentru convertoare si module de alimentare", a spus Christian von Albrichsfeld, directorul general al Continental Automotive Romania.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro