ABC Taxe şi Impozite
KPMG România
Motivaţie: Investiţia în educaţie reprezintă unul dintre pilonii de baza ai strategiei de CSR a Fundaţiei KPMG. „Credem cu tărie că marile schimbări la nivel de comunitate se vor produce doar atunci când vom avea o educaţie de calitate în România şi când vom face din finanţarea sustenabilă a educaţiei şi cercetării o cultură în sine. Având în vedere profilul companiei KPMG, ne-am dorit să ne aducem contribuţia acolo unde noi ştim cel mai bine să o facem, respectiv să generăm un impact în formarea unei baze sănătoase de cunoaştere în domeniul educaţiei financiare”, descriu reprezentanţii KPMG în România motivaţia lor pentru lansarea proiectului „ABC Taxe şi Impozite”.
Descrierea proiectului: În parteneriat cu Junior Achievement România, a căror misiune este aceea de a inspira şi pregăti tinerele generaţii prin încurajarea iniţiativei, profesionalismului şi dezvoltării unor competenţe-cheie pentru viaţa personală şi profesională, KPMG lansa în anul 2018 proiectul „ABC Taxe şi Impozite”, un program de responsabilitate socială care îşi propunea să contribuie la educaţia financiară a elevilor din România. Unul dintre autorii acestui proiect este Fundaţia KPMG: un for dedicat dezvoltării sistemice a mediului de afaceri şi societăţii, printr-un efect de domino, pe care orice investiţie sustenabilă la nivelul unei instituţii îl degajă asupra comunităţii şi ecosistemului din care face parte. Obiectivele proiectului-pilot „ABC taxe şi impozite” au fost acelea de a facilita, prin activităţi practice, înţelegerea unor noţiuni de bază referitoare la taxe şi impozite, oferind elevilor de liceu şi studenţilor exerciţii şi exemple prin care să îşi dezvolte abilităţile de analiză şi evaluare, foarte utile pentru când se vor confrunta cu situaţii din viaţa reală. Programul-pilot a fost derulat în câteva licee din Bucureşti, cu ajutorul consultanţilor fiscali voluntari din partea KPMG, care au participat la orele de economie pentru a discuta creativ şi tehnic diferite subiecte de interes pentru elevi – De ce plătim taxe? Care este utilitatea acestora? Cum se calculează şi de ce trebuie achitate la timp? Şi, mai ales, în ce măsură cuantumul unor taxe este justificat, pentru că ne dorim agenţi şi consumatori economici raţionali. De asemenea, voluntarii KPMG au acordat consultanţă de specialitate în cadrul programului de antreprenoriat Mini-Compania şi au susţinut un webinar-training despre buget, în care au răspuns la întrebări precum: Care sunt funcţiile esenţiale ale bugetului? De ce este important să fie actualizat periodic? Ce elemente ale planificării financiare trebuie atent urmărite de către tinerii antreprenori?
Rezultate: Dacă programul-pilot a însemnat în cifre: şapte licee din Bucureşti, nouă voluntari KPMG, 69 ore de voluntariat, 290 elevi la clasă, 250 elevi şi studenţi în cadrul webinarului despre buget, consultanţă de specialitate oferită pentru 42 de planuri de afaceri, impactul major al acestui proiect s-a produs într-un an şcolar cu multe dificultăţi aduse de pandemia de Sars-CoV-2. Astfel, în perioada noiembrie 2020 – aprilie 2021, cei 17 voluntari KPMG implicaţi în acest proiect au susţinut 21 de webinarii online pe 16 tematici diferite, reuşind astfel să ajungă prin intermediul partenerilor de la Junior Achievement, la un număr de peste 8.000 de elevi, profesori şi studenţi din întreaga ţară. Prezenţa numeroasă de peste 200 de participanţi în fiecare webinar, sesiunile de întrebări de la sfârşitul fiecărei întâlniri, precum şi feedbackul pozitiv oferit constant şi venit din partea unui număr ridicat de participanţi pot constitui tot atâtea dovezi viabile care susţin reuşita acestui program educaţional.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro