Care sunt secretele recrutării din perspectiva lui Florin Godean, Country manager al Adecco România, după 18 ani de muncă în acest domeniu

Postat la 22 octombrie 2022 433 afişări

„Doar gândul că poţi avea un impact benefic major în viaţa cuiva este un driver suficient de puternic să te convingă să continui pe acest drum”, spune Florin Godean despre motivaţia lui de a lucra în domeniul HR. Executivul este parte din echipa Adecco România de 18 ani şi se consideră un lider participativ, care este mereu deschis la contribuţia echipei în ceea ce priveşte activitatea de business. La finalul zilei însă, deciziile sunt în terenul său.

Florin Godean este country manager al companiei de recrutare Adecco România, unul dintre liderii pieţei de resurse umane din România. După 18 ani de activitate în companie, el spune că domeniul HR şi recrutare este o şcoală bună de business, una din care tinerii pot deprinde nişte abilităţi valoroase pentru viitorul lor.

„Am decis să lucrez în această industrie deoarece mi-a plăcut mereu să îmi pun cunoştinţele şi competenţele în slujba dezvoltării oamenilor, iar domeniul recrutării mi-a oferit o mulţime de oportunităţi în acest sens. Credem cu tărie în a face viitorul să funcţioneze pentru toată lumea şi facilităm zilnic peste 3,5 milioane de cariere pentru candidaţii noştri. Doar gândul că poţi avea un impact benefic major în viaţa cuiva este un driver suficient de puternic să te convingă să continui pe acest drum. Consider că domeniul HR şi recrutare este o şcoală bună de business, una din care tinerii pot deprinde nişte abilităţi valoroase pentru viitorul lor, printre care arta negocierii, customer service, lucrul în echipă, comunicare şi inteligenţă emoţională”, a detaliat el pentru Business MAGAZIN. Florin Godean este absolvent al Universităţii de Vest din Timişoara, licenţiat în economie. După absolvire s-a alăturat Infotin ca director general şi doi ani mai târziu s-a înscris la Serviciul Voluntar European din Helsinki, Finlanda. S-a alăturat companiei Adecco România în 2004 ca director de vânzări şi marketing, iar în 2011, a preluat rolul de country manager al Adecco România. Între 2019 şi 2020, a preluat rolul de cluster manager, supraveghind atât Adecco România, cât şi Ungaria. „Ca student, am absolvit Universitatea de Vest din Timişoara, cu licenţă în economie, iar apoi am continuat cu un program de master la The International Institute for Management Development în Lausanne. Începutul meu profesional a pornit ca director general la Infotin, iar doi ani mai târziu, m-am înscris la Serviciul Voluntar European din Helsinki, Finlanda. În 2004, m-am alăturat echipei Adecco ca director de vânzări şi marketing”, spune executivul despre avansul carierei sale. Se consideră genul de lider care munceşte cot la cot cu colegii:  „Personal, mă consider un lider participativ, care este mereu deschis la contribuţia echipei în ceea ce priveşte activitatea de business, însă la finalul zilei, deciziile sunt în terenul meu. În felul acesta, angajaţii primesc responsabilităţi şi obiective clare, ceea ce îi ajută să se concentreze mai atent pe creşterea productivităţii”. Învăţarea continuă este un aspect important pentru lideri şi nu numai, având în vedere că îi ajută să-şi depăşească limitele, este de părere şeful Adecco.


Portret de lider

Nume: Florin Godean

Funcţie: Country Manager, Adecco România (2004 – prezent); Preşedinte, Camera de Comerţ România – Elveţia (martie 2021 – prezent)

Studii: Universitatea de Vest din Timişoara (1996 – 1999); The International Institute for Management Development (IMD) (2008 – 2010)

Hobby-uri: filme, călătorit, citit


Învăţarea continuă este extrem de importantă, şi nu doar pentru lideri. Practic, este automotivaţia noastră să dobândim competenţe şi abilităţi care ne ajută să ne dezvoltăm, atât profesional, cât şi personal. De aceea, consider că învăţarea nu ar trebui să se termine niciodată şi că numai rămânând curioşi putem să ne autodepăşim în tot ceea ce ne propunem.”

Florin Godean este şi preşedintele Camerei de Comerţ Elveţia-România, poziţie pe care o ocupă din luna martie a anului trecut. Astfel, agenda sa zilnică implică activităţi atât legate de Adecco România, cât şi de Camera de Comerţ Elveţia-România. „Agenda mea zilnică include în mod normal întâlniri cu clienţii sau membri ai camerelor de comert, deplasări la branch-urile noastre, calluri cu echipele sau activităţi la Camera de Comerţ Elveţia-România”, explică el. Când vine vorba despre calităţile esenţiale pentru oamenii din echipa sa, Godean vorbeşte despre disciplină, ambiţie şi abilităţi de negociere. „În echipa noastră, este esenţial să fii structurat, ambiţios, deschis şi un bun negociator. Un lucru pe care nu îl agreez la un angajat ar fi lipsa de engagement pentru proiectele în lucru şi activităţile sale de zi cu zi. ”

În plus, el spune că, de-a lungul timpului au fost multe greşeli, dar şi multe lecţii de învăţat în cariera sa, iar toate sunt în strânsă legătură cu latura umană.

În ceea ce priveşte piaţa pe care activează, Godean spune că imprevizibilitatea a dominat în ultimii ani, odată cauzată de pandemia de COVID-19 şi pe de altă parte de războiul din Ucraina. „Cel mai sesizabil aspect al pieţei în ultimii ani este imprevizbilitatea, care se datorează atât contextului politico-militar, cât şi pandemiei. În ceea priveşte aşteptările noastre, pe fondul realităţii din prezent, există posibilitatea să stagnăm.”

De altfel, sondajul Global Workforce of The Future 2022 realizat de grupul Adecco arată o nevoie clară a companiilor de a se concentra pe soluţii de retenţie a angajaţilor, având în vedere că aproape o treime dintre lucrătorii la nivel global (27%) au spus că intenţionează să renunţe la locul de muncă în următoarele 12 luni. Dintre aceştia, aproape jumătate (45%) caută activ un job. Astfel, companiile au oportunitatea de a interveni şi de a se opune tendinţelor: investind în scheme de recalificare şi retenţie pentru a ţine la distanţă trendul recent al demisiilor.

Pe măsură ce companiile se confruntă cu provocarea demisiilor, pe fundalul inflaţiei salariale şi al unei posibile recesiuni care se profilează, raportul indică soluţii în anumite domenii cheie pentru a reduce cifra de afaceri. Constatările arată că, deşi salariul a fost un instrument eficient de recrutare în ultimii ani, lucrătorii nu mai rămân la locul de muncă doar pentru salariu. Motivele suplimentare pentru care aceştia se angajează faţă de o companie includ o cultură puternică a organizaţiei, care oferă un echilibru bun între viaţa profesională şi viaţa privată, relaţii fructuoase cu colegii şi oportunităţi de dezvoltare atent concepute, în special pentru non-manageri.

Satisfacţia generală la locul de muncă este multidimensională şi se bazează pe combinaţia potrivită de salariu pentru performanţă, avansare în carieră, flexibilitate, sănătate mintală şi bunăstare. Pentru a preveni o criză a demisiilor, acum este momentul ca angajatorii să-şi modifice priorităţile faţă de oamenii lor, motivând toţi angajaţii, oriunde s-ar afla.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
LEADERSHIP,
recrutare,
hr,
Florin Godean

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.